Beantwoord

enorm slechte wifi thuis

  • 22 July 2020
  • 5 reacties
  • 235 keer bekeken

Goede avond,

Bij ons thuis is de wifi enorm slecht.

We hebben van alles geprobeert, maar er is geen resultaat. We maken momenteel gebruik van de experiabox v10 en ik vroeg me af of we in aanmerking komen om deze te vervangen voor de experiabox v12.

Hier wat informatie waar aan je kan zien dat er behoorlijk wat problemen zijn.

 

DSL link informatie

Link status Up
Showtime 511 h 35 min 57 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33031/108236 kbps
Attainable rate (Up/Down) 35066/109513 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.7/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 2/5 dB
Output power (Up/Down) -6.7/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 83/78 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 329/13086141


WiFi status
WiFi basic status
WiFi aan/uit Aan Public WiFi Uit
Kanaal (2.4GHz) 11 Kanaal (5GHz) 100
Bandbreedte (2.4GHz) 20MHz Bandbreedte (5GHz) 80MHz
Radio aan/uit (2.4GHz) Aan Radio aan/uit (5GHz) Aan
H369A2348EC (2.4GHz)
SSID naam H369A2348EC MAC adres d0:60:8c:23:48:ec
Beveiligingstype WPA2 Beveiligingssleutel
Packets ontvangen/packets verzonden 124105585/326067671 Bytes ontvangen/Bytes verzonden 3126217469/535654243
Fout packets ontvangen 2921 Fout packets verzonden 83
Verwijderd ontvangen packets 0 Verwijderd verzonden packets 31929

 

Graag hoor ik of we in aanmerking komen voor een nieuwe router of een oplossing voor dit drastische probleem.

 

Mvg,

 

Buddy

icon

Beste antwoord door Joep1965 23 July 2020, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Gelukkig is het mogelijk om goed Wi-Fi in het hele huis hebben maar je zal aan de slag moeten. Plaats op iedere etage een bekabelde Wi-Fi versterkers en het is opgelost. Bij slecht Wi-Fi krijg je die van kpn. Probeer de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login vaak is de uitkomst gratis versterkers of een monteur.

Sorry maar de wif is zelf 1 meter naast de router slecht. Hij staat hoog van de grond, en niet bij een muur met pijpleidingen. Overigens kwam deze locatie het best uit de test.

Een wifi versterker neemt veel plaats in op het 100mhz, hierdoor wordt de upload en download snelheid nog lager.

Zo verander je dus en probleem voor een nog grote probleem.

Helaas heb ik vrij weinig aan dit antwoord, is er misschien iemand met meer verstand van zaken die een second opinion kan geven?

Of die de vraag of ik recht heb op een nieuwe router kan beantwoorden?

Badge +19

Op 1mtr is wel erg weinig idd. Heb je de v10 al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Hij kan kapot zijn natuurlijk maar dat hoor je zelden van de v10. Ook een medewerker gaat je diverse vragen stellen want een modem vervangen doen ze niet snel.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Buddy024, welkom op het forum!
Is het gelukt je modem te resetten? Een experiabox wordt alleen omgeruild als hij aantoonbaar defect is.
In de tekst die je stuurt lees ik ook dat je modem al 511 uur onafgebroken aan staat. Een reset of zelfs gewoon een herstart wil dan al vaak een heel eind helpen!

Hier vind je ook nog advies voor slechte wifi!

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!