Beantwoord

Erg hoge ping

  • 28 September 2019
  • 29 reacties
  • 897 keer bekeken

Tijdens het gamen heb ik vaak erg hoge ping. Soms wel tot 500. Het hoogste wat ik ooit gehad heb is 1100, dat is het meeste wat de servers (van Fortnite) aankunnen. Onlangs heb ik met KPN contact gehad en zijn we van ADSL omgezet naar VDSL. Helaas dus zonder een lager Ping resultaat.

Als ik Fortnite dan is mijn ping er wisselend. het gaat van 20 naar 70 naar 115 naar 50 naar 243 etc. is dat normaal?

Onderstaand mijn Ping resultaten van nu. Het is nu wel rustig thuis, mijn moeder en broertje zijn tv aan het kijken en mijn zus is niet thuis. Dus er zijn niet veel mensen aan het internetten. Als we allemaal online zijn heb ik het idee dat Ping vaak boven de 300.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 October 2019, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hee Nadia,

Zojuist heb ik een nieuwe meting gedaan. Ik heb daarvoor alle (4) UTP kabels uit mijn expertiabox getrokken (1 naar mijn experia Wifi, 1 naar mijn switch (met 12 aansluitingen), 1 naar zonnepanelen, 1 naar mijn schuur)). Vervolgens heb ik de standaardkabel van de experia wifi aangesloten op mijn laptop (die een paar maanden oud is) en heb ik de speedtest uitgevoerd. Dus in de experiabox was maar 1 UTP kabel en deze was direct op mijn laptop  aangesloten. Alle tablets en telefoons in ons huis hebben we ook uitgezet (niet op standby, maar daadwerkelijk uit). Dus volgens mij moet dit een redelijk zuiver beeld van de internetsnelheid geven.

In de speedtest gaf dit onderstaande  resultaten. Volgens mij dus nog ver onder de maat en een eventueel positief resultaat van een omzetting in de wijkcentrale is dus nog weinig/niets van te merken. Dus .……….

 

 

Leuk je gesproken te hebben, @ThijsJoep . Ik kom er achter dat jouw lijn nog omgezet kan worden naar vdsl. Dat hebben we net samen doorgevoerd.

Het kan zijn dat dit al vaker geprobeerd is en dat er onderwater iets misgaat. Daar gaan we morgen achter komen. Mocht het wel gelukt zijn, heb ik goede hoop dat daarmee ook jouw snelheid verhoogd is. We hebben morgen weer contact! 

Beste Erwin,

 

Het is gelukt! Eindelijk komt mijn down- en upload snelheid in de buurt van de normale snelheden. Blijkbaar was het vorige keer niet omgezet, maar nu dus wel. Dit scheelt voorlopig weer wat discussie thuis over het omzetten van het abonnement naar Ziggo.

 

Nadia, Erwin, dank voor het oplossen.

 

Top! Fijn dat de omzetting gelukt is. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.Â