Goedemiddag,
Ik ga binnenkort verhuizen naar het huis waar ik momenteel aan het klussen ben. Omdat alles nu open ligt heb ik besloten om alle internet verbindingen goed voor te bereiden.
Omdat ik te vaak heb ervaren dat Wifi (ook met Wifi versterkers) niet de gewenste snelheid bied wil ik graag op alle punten waar ik internet wil hebben een vaste kabel hebben liggen.
Ik heb me een beetje in ethernetkabels verdiept en de verschillende types, kwaliteiten en uitvoeringen.
Mijn gewenste situatie is als volgt:
- Twee TV's beide met een hdmi box en een vaste internet aansluiting ( 1 TV boven en 1 TV beneden).
- Twee PC's beide met een vaste internet aanluiting ( 1 PC boven en 1 PC beneden)
Ik heb dus voor elke internet sluiting een ethernet kabel nodig en ook voor elk signaal naar de HDMI box.
Dat komt neer 6 op ethernet aansluitingen totaal. De experiabox heeft 4 aansluitingen beschikbaar.
Daarom ben ik van plan om 1 signaal vanuit de eperiabox aan te sluiten op een switch box. Daarmee kan ik dan 1 uitgangen splitsen in 3 uitgangen.
Voor zover ik het goed begrijp is het verstandig om voor de kabels tussen de volgende media een stugge kabel te nemen:
experia box wandcontactdoos
experia box switchbox
switchbox wandcontactdoos.
Voor alle kabels die in een eindmedium (TV of PC) zitten kan ik een soepele kabel nemen,
Ik wil graag voor alle kabels CAT 6 kabels gebruiken behalve voor de kabel van de experiabox naar de switchbox. Daarvoor wil ik graag een CAT6A kabel voor gebruiken vanwege de betere bandbreedte.
Ik heb dit plan zelf bedacht en ook uitgetekend zoals bijgevoegd (hopelijk is de schets een beetje te begrijpen).
Nu de grote vraag:
Ben ik zo op de goede weg voor mijn wensen en gaat dit ook werken?
Zo niet: Hoe moet ik dit oplossen?