Vraag

experia box 12 met netgear orbi reboot 2 maal per dag

  • 10 June 2021
  • 7 reacties
  • 466 keer bekeken

Hallo,

ervaringen en technische kennis gezocht.

De setup : experia box12 primair als router, zorgt voor IP verdeling. Het orbi is kabelverbonden met de box12( via netgear switch GS308E) en is geprogrammeerd als AP.

De main Orbi, nr 1, verliest 2 maal per dag de connectie, steevast rond 0930 en rond 2130 (+/- 30 minuten).

een rebooten van de orbi herstelt het probleem, maar het is vervelend…

Iemand enig idee? 

dank

zomabe

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @zomabe . Welkom op het forum.

Van de netgear en orbi heb ik absoluut geen verstand maar ik ben wel benieuwd of de verbinding stabiel blijft als je alleen de box12 gebruikt. Neem je ook tv af? Zo ja, blijft dat stabiel? M.a.w. valt alleen die orbi weg? 

Hallo,

Itv KPN blijft gewoon stabiel, geen probleem.

Heb ook contact gezocht met Netgear support, en deze gaf mij de raad de wifi “preamble” op modus lang te zetten. Dit gedaan, en tot dit moment is het WiFi lekker stabiel. Blijf het monitoren. 
had wel een 1,5 uur durend telefoontje nodig, want door de aanpassing moest de orbi en de switch GS308E terug naar fabrieksinstellingen geboot worden…

Alle tips en tricks zijn altijd welkom, box 12 en mesh, via of zonder switch…; lees het graag

benny

Reputatie 3
Badge

Hallo,

ik vond deze thread, zoekend naar ervaringen met de Orbi met de Box12 van KPN. In Jan 22 ga ik over naar glasvezel van KPNOrbi als router. Gaat dus niet met KPN. Ik moet de Orbi dus instellen als AP.

  • is een switch noodzakelijk?
  • ORBI vóór inpluggen in Box12 ( of switch?) op AP instellen
  • ORBI app werkt in AP mode niet meer, heb ik begrepen, instellingenmenu benaderen via door Box12 gegeven adres?
  • hoe zijn je ervaringen een half jaar later
  • preamble dus instellen op lang..?

bvd , Rien

@rienm : Misschien kan @wjb je daar iets over vertellen. 

Reputatie 7

Je kunt de Orbi ook als twee router achter de V12 plaatsen.

Zie 

 

Reputatie 3
Badge

Je kunt de Orbi ook als twee router achter de V12 plaatsen.

Zie 

 

Dank voor je reactie.

Heb ook iTV van KPN, moet dan de Orbi in IGMP snooping zien te zetten…of dat kan…

Reputatie 7

Je kunt de Orbi ook als twee router achter de V12 plaatsen.

Zie 

 

Dank voor je reactie.

Heb ook iTV van KPN, moet dan de Orbi in IGMP snooping zien te zetten…of dat kan…

Laat de TV ontvangers op de V12 aangesloten.