Vraag

Experia Box als Wifi AP gebruiken achter eigen router

• 6 maart 2018
  • 3 reacties
  • 249 keer bekeken

Hey allemaal,
Ik wil mijn eigen router direct aansluiten op het internet dus zonder dat de Exepria Box ertussen zit, deze router heeft echter geen Wifi dus ipv een losse AP te halen vroeg ik me af of ik niet de Experia Box hiervoor kan gebruiken, dat scheelt toch weer gauw een paar tientjes.

Iemand die hier al ervaring mee heeft of een idee heeft of dit mogelijk is?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Praktisch onmogelijk. Vereist extra apparatuur zodat de V10 de PPP-sessie kan opbouwen die deze standaard bouwt op de WAN poort en je hebt een switch nodig, of moet de verbinding "tagged" doorgeven aan de V10 aangezien de V10 VLANs verwacht op zn WAN poort.
Verder, dan zal de V10 alsnog routeren en heb je dus een router achter een router, en in LAN modus zal het slecht werken omdat de V10 hoe dan ook een verbinding verwacht, of dat nu USB, DSL of WAN/Ethernet is.

Welke router heb je nu? Iets van een EdgeRouter of Mikrotik ofzo? Het makkelijkste is om een mooi Accesspoint aan te koppelen zoals de Unifi AP AC-serie. Dat is helemaal een mooie optie als je nu een USG gebruikt als router.

KPN biedt overigens ook een Accesspoint voor zo'n €50,- https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?pos=0

Robin
Oke bedankt voor de snelle reactie. Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het zou kunnen maar nooit geschoten is altijd mis zoals ze zeggen.

Heb een Ubiquiti EdgeRouter X dus dat word opzoek naar een losse AP, zal jou tip meenemen in mijn zoektocht 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Top! Mocht je er niet uit komen hoor ik het graag!

Reageer