Beantwoord

Wanneer krijg je welke Experia Box?

  • 17 February 2020
  • 16 reacties
  • 4876 keer bekeken

Hallo kpn ik wil graag mijn wifi in huis verbeteren nu heb ik al zo test gedaan.

Heb nu twee experia wifi versterkers ontvangen nu heb ik er een aangesloten de tweede moet ik nog doen nu. las ik op julllie website dat je ook een v10a box hebt waarbij je de versterker in de ruimte zet waar dat  nog is zodat je 1 maar versterker nodig hebt. nu zijn we recent verhuist naar een groter huis dus meer bereik nodig 

Las dat je niet zomaar je box kunt omruilen voor een nieuwe model dat je hem alleen maar kan ruilen tegen een ander als hij echt kapot is. Daarbij komt dat als een nieuwe toe gestuurd zou krijgen je niet zeker wis dat je de v10a box zou krijgen of een nieuwe model of oud 

Nu mijn vraag hoe word bepaald welke experiabox je krijgt 

Er zijn er meer modellen in omloop dus er moet toch en bepaald criteria voor zijn wie welke box krijgt kan toch niet zo zijn dat remdom is zodat klanten die langer klant zijn achter worden gehouden van de ontwikkelingen die kpn door gaat 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 19 February 2020, 13:29

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zoals u zelf al had gelezen: u krijgt geen andere Experiabox als uw huidige niet defect is. U heeft juist 2 versterkers ontvangen omdat daarbij rekening is gehouden met het feit dat op uw huidige Experiabox de wifi uitgeschakeld zal worden.

Dat snap ik ook dat was mijn vraag ook niet mijn vraag gaat over wie bepaalt en wat bepaalt wie welke box krijgt 

Hallo @Prei in de regel wordt  het nieuwste model modem door KPN uitgeleverd dat in omloop is en dat is momenteel de Experia V10a.

De V10 wordt ook nog wel uitgeleverd als oudere defecte typen modems, zoals de V7, V8, V9 en V10 vervangen moeten worden.

 

Dus nieuwe klanten krijgen dus voordeel tegen over bestaanden  klanten 

Reputatie 7
Badge +24

Dus nieuwe klanten krijgen dus voordeel tegen over bestaanden  klanten 

Nee. Nieuwe klanten krijgen een welkomstbonus. Dat is al vele jaren zo. En wellicht heeft u die ook ooit gehad. Op dit moment kunnen ze die welkomstbonus omruilen voor SuperWifi's. Ze krijgen dan geen welkomstbonus dus. De waarde van de SuperWifi's komt ongeveer overheen met de welkomsbonus. Er is dus helemaal niets nieuws onder de zon.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Prei in de regel wordt  het nieuwste model modem door KPN uitgeleverd dat in omloop is en dat is momenteel de Experia V10a.

De V10 wordt ook nog wel uitgeleverd als oudere defecte typen modems, zoals de V7, V8, V9 en V10 vervangen moeten worden.

Als je 2 telefoonnummers afneemt bij KPN, dan krijg je een V10. Want de V10a heeft maar 1 telefoonuitgang, de V10 heeft er wel 2. Ook bij pairbounding is een V10 nodig dacht ik. En Sneller Internet Buitengebied werkt ook alleen maar met een V10 dacht ik. Heeft de klant dat allemaal niet, dan word er volgens mij altijd een V10a opgestuurd.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Prei, welkom op het Forum!

Wat Nick aangeeft klopt inderdaad, het nieuwste modem wordt opgestuurd tenzij er een V10 nodig is vanwege de telefoonnummers:

Als je 2 telefoonnummers afneemt bij KPN, dan krijg je een V10. Want de V10a heeft maar 1 telefoonuitgang, de V10 heeft er wel 2. Ook bij pairbounding is een V10 nodig dacht ik. En Sneller Internet Buitengebied werkt ook alleen maar met een V10 dacht ik. Heeft de klant dat allemaal niet, dan word er volgens mij altijd een V10a opgestuurd.

 

Badge

@Susan_  Aanstaande donderdag wordt bij mij glasverzel (500/500Mbit) en itv geĂ¯nstalleerd (geen telefonie). Ik heb het installatiepakket ontvangen met daarin een V10 en twee 4K tv ontvangers. Ik ben een nieuwe klant. Kan je mij vertellen wat hiervan de reden is en waarom ik geen V10A heb ontvangen. Ik zou natuurlijk het liefst op de laatste, modernste technologie willen zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een zakelijk abonnement aangevraagd? 

Hallo @RobertLa , de V10 heeft 2 voordelen ten opzichte van de V10a.

De V10 heeft 4 LAN-poorten, de V10a 3.

De V10 heeft 2 telefoon-poorten, de V10a 1.

Bij de V10a gaat de WiFi niet uit als je een Experia-WiFi aansluit, bij de V10 wèl.

 

Badge

Heeft u misschien een zakelijk abonnement aangevraagd? 

@Nick83 Ja het betreft hier wel een zakelijk abonnement. Maakt dat verschil?

 

Hallo @RobertLa , de V10 heeft 2 voordelen ten opzichte van de V10a.

De V10 heeft 4 LAN-poorten, de V10a 3.

De V10 heeft 2 telefoon-poorten, de V10a 1.

Bij de V10a gaat de WiFi niet uit als je een Experia-WiFi aansluit, bij de V10 wèl.

 

@JanD Oké helder. Maar de V10a is nieuwer. Heeft deze geen voordelen boven de V10? Ik heb overigens geen telefonie afgenomen en ook geen experia-Wifi.

Hallo @RobertLa , je kunt het beste even met de zakelijke helpdesk contact opnemen.

Dit is een forum voor consumenten en de moderatoren kunnen ook niet bij de gegevens van de zakelijke klanten.

De V10a is eind 2018 op de markt gekomen, verschilt in technische mogelijkheden bijna niets t.o.v. de V10, uitgezonderd de eerder genoemde verschillen.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben hier eerder afgelopen weken een topic tegen gekomen waarin iemand een v10 gekregen had zonder - voor mij -duidelijke reden. Dat betrof ook een zakelijk abonnement. Dus ja, ik vermoed dat alleen particulieren een v10a krijgen.

Reputatie 7
Badge +24

Nog even aanvulling: de v10 heeft iets minder goede wifi prestaties zegt men. Maar bij de meeste zakelijke klanten geeft dat niets, want zakelijke klanten hebben meestal toch al wel alternatieve wifi apparatuur. Sowieso moet je je bedenken dat KPN wel wifi belooft "in alle hoekjes en gaatjes", maar dat geld alleen voor de particuliere abonnementen volgens mij. Niet voor de zakelijke. Kan ook niet. Sommige bedrijven hebben panden van vele 100en vierkante meters. Dat gaat KPN echt niet gratis van WiFi voorzien ofzo.

Badge

Dank je @Nick83 . Ik kijk het wel aan. Ik heb mijn bedrijf vanuit huis, maar heb alle verdiepingen bedraad een accesspoint. De V10 hoeft dan alleen de begane grond af te dekken. Als dat niet lukt dan zet ik er wel een eigen router achter. Ik zag dat daar op diverse plekken op het forum ook uitleg voor is.

Reputatie 7
Badge +21

@RobertLa in je eigen topic heeft Erik al een antwoord gegeven. Zou je in dat topic verder willen gaan met overige vragen?:slight_smile:

Reageer