Beantwoord

Experia box en wlan extender met mesh functionaliteit

• 21 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 377 keer bekeken

Momenteel gebruik ik een Experia box v10 en een wired gekoppelde wlan extender.
Werkt meestal prima, maar sommige apparaten hebben er moeite mee.

Een betere oplossing is een mesh systeem waarbij de Experia box en de extender uitmaken wie het apparaat bedient (en niet het client apparaat) en dat werkt goed voor meer apparaten.

Bij router fabrikanten leveren sommigen een apart mesh systeem en anderen voegen mesh functionaliteit toe aan hun eigen router firmware. Dat laatste is een zeer goede oplossing.
Het vervangen van redelijk nieuwe spullen door nieuwe hardware met mesh functionaliteit is een beetje zonde.

Vraag is of en wanneer KPN mesh functionaliteit toevoegd aan de eigen Experia box en eigen extender?
(Ja, ik snap dat ik een ander mesh router systeem achter mijn Experia box kan hangen, maar dat heeft niet mijn voorkeur.)
icon

Beste antwoord door Erik_ 25 oktober 2018, 17:18

Goede vraag, Aart! Op dit moment hebben we nog geen apparaten met mesh-functionaliteit. De verwachting is dat seamless roaming nog toegevoegd gaat worden aan onze Experia Wifi, een nieuw access point dat we leveren. Waardoor je met een aantal daarvan dan uiteindelijk wel een dergelijk systeem kan opzetten. Wanneer is echter nog niet bekend.

Of het ook nog in de Experia Box zelf komt, durf ik niet te zeggen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Goede vraag, Aart! Op dit moment hebben we nog geen apparaten met mesh-functionaliteit. De verwachting is dat seamless roaming nog toegevoegd gaat worden aan onze Experia Wifi, een nieuw access point dat we leveren. Waardoor je met een aantal daarvan dan uiteindelijk wel een dergelijk systeem kan opzetten. Wanneer is echter nog niet bekend.

Of het ook nog in de Experia Box zelf komt, durf ik niet te zeggen.

Reageer