Vraag

Experia Box firewall aanpassen

• 6 maart 2018
  • 11 reacties
  • 1860 keer bekeken

Ik zou graag van mijn experiabox v9 de firewall setting van high naar low of off wilen zetten maar deze optie is grijz en kan dit niet aanpassen iemand hier een oplossing op

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

11 reacties

Ja , Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil graag een FTP server beginnen, maar omdat de firewall op high staat blokkeert hij alle inkomende verbindingen. Ik hoop dat iemand hier snel een oplossing voor kan vinden anders ben ik maar genoodzaakt om een nieuwe router te kopen.
Reputatie 7
Badge +30
Wat wil je bereiken met het uitzetten van de firewall?

@TomTheTom, als je een NAT regel aanmaakt (onder Forwarding) zal hij automatisch een uitzondering daarvoor maken in de firewall.
Ik heb gebruik een oude computer van me als server en ik wil af van het gebruik van dropbox en drive en gewoon die computer als FTP server gebruiken, maar als ik buitens huis die server wil kunnen bereiken moet ik de port van die server opzetten en ik heb als het goed is gedaan maar de firewall setting van de router staan high en toen ging even googlen en als de firewall op high staat blokkeert dat alle incoming traffic dus ik denk dat daar de oorzaak van het probleem ligt. Door het op low of off te kunnen zetten zou als het goed is er voor zorgen dat ik op een afstand bij me server kan
Reputatie 7
Badge +30
Om heel eerlijk te zijn zou ik dat niet met alleen FTP doen, zeker niet als je eigen documenten gaat versturen. FTP verstuurt namelijk over clear-text. Je kan beter richting SCP, FTPS, SFTP, webdav via HTTPS of iets anders denken als je niet wil dat andere mensen jouw documenten kunnen inzien.

Als de Firewall op High staat blokkeert het alle inkomende traffic waar geen NAT Rule voor is. E.g. Als je dus een forwarding maakt zal er een uitzondering gemaakt worden in de firewall.

Heb je FTP intern al wel werkend? Hoe staat de firewall van die server?

Verder, uit interesse, wat voor besturingssysteem gebruik je voor die FTP server?

Robin
Ja, als ik op me thuis netwerk zit werkt alles prima, maar buitens huis werkt het nog niet. Misschien wel een goed idee om dan maar eens naar een SCP, FTPS of iets in die richting te gaan kijken. Want het programma ziet er ook al best verouderd uit. Ik ga me daar dan maar eens in verdiepen en kijkje of ik dan een beter resultaat krijg. En de FTP draait nog op windows 7, maar ik denk Ubuntu op Redhat beter is voor dit soort dingen, dus ik voel een weekendje sleutelen aankomen.

Het leuke is wel dat ook al is de firewall setting greyed out dat als in element inspecteren en dan enable invul kan ik wel gewoon de settings veranderen alleen dan wordt het natuurlijk niet opgeslagen.

Tom
Reputatie 7
Badge +30
Klopt, dan wordt het niet opgeslagen. Dat zie je in heel veel webapplicaties.

Verder kan je naar mijn idee beter richting Linux (debian-gebaseerd is over het algemeen makkelijker om mee te beginnen). Je kan dan ook bijvoorbeeld NextCloud gebruiken.

Desalniettemin, met de forwarding voor FTP moet het ook werken. Heb je 21/TCP geforwarded? Dan zou het, zeker in Passive Mode, moeten werken. Als je Active Mode gebruikt moet je ook iets met 20/TCP doen.
Reputatie 3
Badge +3
Ongeacht de reden wat mensen hebben voor het uitzette van de firewall moet dit gewoon kunnen dus kpn wat is gedachte erachter dat dit niet mag in jullie modems
Bij andere fabrikanten en providers is dit geen probleem en kan de gebruiker dit aanpassen .
Verder vind in de Experiabox erg dicht je kan er niks mee
Reputatie 7
Ongeacht de reden wat mensen hebben voor het uitzette van de firewall moet dit gewoon kunnen dus kpn wat is gedachte erachter dat dit niet mag in jullie modems
Bij andere fabrikanten en providers is dit geen probleem en kan de gebruiker dit aanpassen .
Verder vind in de Experiabox erg dicht je kan er niks mee
Wat denk je dat die "firewall" functionaliteit inhoudt?
Denk je dat die firewall dingen tegenhoudt die je zelf door zou willen laten?
Kan je daar eens voorbeelden van geven?
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb het niet over de voor of nadelen of hoe ik er over denk ik zij alleen dat de keuze van het wel of niet aanzetten van de firewall een keuze moet zijn voor de gebruiker
Reputatie 7
Ik heb het niet over de voor of nadelen of hoe ik er over denk ik zij alleen dat de keuze van het wel of niet aanzetten van de firewall een keuze moet zijn voor de gebruikerMaar begrijp je dan ook de werking van die firewall en of die firewall je daadwerkelijk in de weg zit?
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is, die firewall zorgt ervoor dat er "statefull package inspection" plaatsvindt en dat de Experia Box zelf niet zal reageren op communicatie van buitenaf.
Ik ben het helemaal met je eens dat de eindgebruiker eigenlijk die firewall zou moeten kunnen uitzetten, echter met het uitzetten van de firewall van de Experia Box verandert er functioneel helemaal niets behalve dan dat de Experia Box zal reageren op pingverzoeken vanaf Internet.
De "firewall" van de Experia Box heeft dan ook niets te maken met het doorlaten van specifiek UDP en/of TCP verkeer naar apparaten op het eigen netwerk.
Het heeft dan ook geen enkele toegevoegde waarde om de firewall uit te kunnen zetten.
Reputatie 3
Badge +3
Ik begrijp je en geef je gelijk.
Maar het gaat er mij meer om dat ik zelf bepaal wat ik aan en uit wil/Kan zetten dat hoeft een provider niet te bepalen voor de eindgebruiker.
Maar verder heb je inderdaad gelijk. Gaat meer om het preciepe kwestie betreft de firewall en andere instellingen

Reageer