Beantwoord

Experia Box - IP van computer buiten eigen netwerk beschikbaar

Goedenavond,

Ik vroeg mij het volgende af:

Welke stappen moet ik nemen om mijn computer (het IP adres) beschikbaar te maken buiten mijn eigen netwerk voor bijv. remote desktop. Hoop dat iemand mij een stappenplan kan geven.

Hoor heel erg graag van jullie, alvast heel erg bedankt!
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 augustus 2018, 10:29

Geen idee welke poort de remote dekstop functie van MacOS gebruikt. Voor Windows is t in iedergeval 3389 maar zodra je die forward zullen ook andere proberen in te loggen

https://discussions.apple.com/thread/1239473 , deze discussie noemt er wat over

Robin

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Ik zou niet zomaar RDP zomaar beschikbaar maken. Maar als je dat wil, simpelweg de poort forwarden in de Experiabox.
RobinFlikkema schreef:

Ik zou niet zomaar RDP zomaar beschikbaar maken. Maar als je dat wil, simpelweg de poort forwarden in de Experiabox.

Welke poort? Ik zit op een iMac 🙂
Reputatie 7
Badge +29
Geen idee welke poort de remote dekstop functie van MacOS gebruikt. Voor Windows is t in iedergeval 3389 maar zodra je die forward zullen ook andere proberen in te loggen

https://discussions.apple.com/thread/1239473 , deze discussie noemt er wat over

Robin
Thanks Robin! Topic kan gesloten worden!
Reputatie 3
Badge +2
Voor remote access naar een Mac is het niet nodig zelf iets op het modem in te stellen. Bij systeemvoorkeuren -> iCloud zet je een vinkje bij 'Terug naar mijn Mac'. Dat is alles. Als je modem/router UPnP heeft heeft, worden de poortforwards die nodig zijn automatisch ingesteld. Als het modem/router geen UPnP heeft, wordt er een verbinding gemaakt met een server van Apple en loopt de verbinding via die route. Je krijgt dan de melding dat de performance wat minder zal zijn en dat je UPnP op je modem kan aanzetten om daar wat aan te doen

Op alle Mac's die met hetzelfde iCloud zijn ingelogd, ongeacht waar ze zijn, verschijnt deze Mac dan in de Finder als gedeelde machine en kan je ermee verbinden.

Reageer