Beantwoord

Experia Box online opstarten

  • 28 September 2019
  • 16 reacties
  • 300 keer bekeken

Mijn vraag is , kan ik zelf of de td van de kpn mijn experiabox ONLINE opstarten ?
icon

Beste antwoord door RBxx 28 September 2019, 10:19

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @KPN Compleet voordeel
De web-interface is alleen in je thuisnetwerk bereikbaar, dus niet ONLINE door jou van buitenaf.
Via hun beheersysteem kan KPN jouw Experia Box wel een opdracht geven om te herstarten.
Kan jij mij uitleggen hoe dat moet worden gedaan?
Ik heb namelijk een printer met een ink tank en moet regelmatig een print maken ( uitdrogen van de ink )
als de box er mee stopt moet hij dus weer aan de praat worden geholpen.
Groeps

Theo
Reputatie 7
als de box er mee stopt moet hij dus weer aan de praat worden geholpen.
Maar waarom zou die box er mee stoppen?
Reputatie 7
Badge +21
Welke Experia Box heb je?
En je Experia Box zou er niet "mee moeten stoppen", dus herstarten zou niet nodig moeten zijn.
Ruud
werkt de experiabox 3 maanden zonder een hapering?
ben vaak 3 maanden Thailand, en een print opdracht moet van af daar dan wel door gaan.
tegen uitdroging van de ink containers , en er is dan niemand die hem manueel uit/aan kan zetten

Groets
Theo
Reputatie 7
Badge +21
Jouw vraag is dus meer van: wat als ? Je hebt dus nu geen acute problemen?
Behoudens onvoorziene omstandigheden zou het geen probleem moeten zijn om zo lang in de lucht te blijven. Maar indien toch, dan doe je er op afstand niets (meer) aan.
Reputatie 7
Badge +21
@KPN Compleet voordeel
Hallo Theo, ik heb nog een vraag. Je hebt het over een printopdracht vanuit Thailand.

Hoe kom je daarvoor "binnen" bij je printer? Misschien een VPN server ingericht?
Maar dan zou je daarmee ook bij de web-interface van de Experia kunnen via http://192.168.2.254/

Pas alleen op dat het middel niet erger is dan de kwaal. Als de herstart niet goed gaat, ben je daarna direct buitengesloten. Zonde als de Experia anders gewoon was blijven werken.
Ruud
ik heb een epson et-2650 eko printer met ink contaners , maar daar moet je regelmatig een print mee maken
De printer is via wifi aangesloten op de box
Heb dus 2 print mogelijkheden print direct ( local ) en een via een server van epson ( is een app voor )
beide werken prima
Maar je moet dan wel op verbinding met de box vertrouwen

Groets

Theo
Reputatie 7
Badge +21
Duidelijk Theo,

Maar je moet dan wel op verbinding met de box vertrouwen
Zonder aanwezigheid ter plaatse zit er helaas niets anders op dan vertrouwen 🙏
Ruud
Thanks

Groets
Theo
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @KPN Compleet voordeel Ik zie dat je inmiddels al het juiste antwoord hebt gekregen van Rbxx. Ik hoop dat het in orde komt!
Bart
Het antwoord is dan wel juist maar het werkt voor mij dus niet
De oplossing voor mij is dan ook
Mocht de experiabox en is die tijd dat ik er niet ben een opstart nodig hebben
dan vraag ik aan de buurman om hem op te starten


Groets
Theo
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Theo, dat is in dit geval de beste oplossing.
Als de box "er mee stopt" kan jij (en KPN) er op afstand niet meer bij.
Reputatie 7
Heel lang geleden had ik een NTU (glasvezelmodem) die af en toe de verbinding met Internet verloor en daardoor kon de alarminstallatie niet meer communiceren met de meldkamer.
Natuurlijk gebeurde zoiets dan altijd op de tweede dag van de vakantie.
Ik heb toen een "IP power switch" gekocht voor twee apparaten.
Deze "IP power switch" pingde elke 30 seconde de DNS server van Google en als er twee minuten geen response ontvangen werd dan werd in eerste instantie de NTU uit en aan gezet en als daarmee nog steeds geen response ontvangen werd zorgde deze "IP power switch" dat ook de Experia Box even uit en aan gezet werd.
Dit werkte prima.
Tegenwoordig heb ik de IP power switch niet meer nodig want nadat mijn NTU een paar jaar terug vervangen is heb ik nooit een storing mee hoeven maken.
WJB
Thanks voor deze info
Groets
Theo
Reputatie 7
Ik zal vanavond even kijken welk merk die IP power switch heeft.

Reageer