Beantwoord

[Experia box v10] Port-forwarding met ip restrictie

  • 30 April 2019
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Hello,

Sinds een week heb ik een kpn glasvezel abbo. Graag wil ik een port forward instellen zodat ik remote kan inloggen op mijn pc. Alleen ik kan de optie niet vinden voor ip restricties? Dus dat alleen verbinding opgezet kan worden vanaf bepaalde ip's?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door wjb 30 April 2019, 16:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Helaas ondersteunen de Experia Boxen van KPN dat niet.
Zelf gebruik ik een EdgeRouter op mijn glasvezelaansluiting en die ondersteunt dat gelukkig wel.
Helaas ondersteunen de Experia Boxen van KPN dat niet.
Zelf gebruik ik een EdgeRouter op mijn glasvezelaansluiting en die ondersteunt dat gelukkig wel.


Hah, serieus? Dat is wel een grote tegenvaller op zijn zacht gezegd. Lijkt mij een van de belangrijkere feature als je wel toelaat om poorten open te zetten? Staat het wel op de roadmap als feature?

Heb je misschien tips welke EdgeRouter(of andere merk) hiervoor goed is? Ik heb nu 200/200 verbinding in de toekomst wil ik wel tot 500/500 kunnen zonder weer de router te moeten upgraden.
Reputatie 7
Die functionaliteit zal er zeer waarschijnlijk ook niet gaan komen, er is domweg te weinig vraag naar. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een VPN verbinding met het thuisnetwerk zodat ik binnen die VPN tunnel de PC thuis kan benaderen.

Zelf heb ik een EdgeRouter Lite 3 en die verwerkt met twee vingers in z'n neus die 500Mbps.
Het het niet een router die heel eenvoudig is maar daardoor zijn de mogelijkheden van die router wel enorm.
Zie Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Thanks wjb!

Reageer