Beantwoord

Experia box v10 Port forwarding reset het ip address

• 2 december 2018
  • 10 reacties
  • 549 keer bekeken

Ik nu net thuis een mijn oude router (Experia box v8) laten vervangen door een Experia box v10
De het instellen van het router is straight forward en vergelijkbaar met de oude.
Maar ik heb nu dus net zoals ik op de oude een statisch ip en een port forward ingesteld om een server te hosten voor een game op mijn pc.
Dit werkte gewoon goed totdat ik mijn pc uitschakelde en de volgende dag weer aanzette.
Toen werkte de server niet meer dus keek ik opnieuw naar de instellingen van het router waarop ik in de port forwarding sectie zag dat het ip veranderd was van 192.168.2.43 (het locale ip van mijn pc) naar 192.168.2.2.
Dit gebeurt elke keer als mijn pc voor een bepaalde tijd uit staat.
Mijn vraag is dus of het voorkomen kan worden dat dit gebeurt?
Mijn oude router deed dit overigens niet.
icon

Beste antwoord door wjb 2 december 2018, 13:18

Je hebt dus geen V10, maar een V10A.
Dat is een Experia Box die KPN het beste direct in de prullenbak kan gooien, dat ding zit vol met bugs. Dit is wellicht wat gechargeerd uitgedrukt, maar er is nog wel wat werk aan de winkel voor KPN om die V10A goed werkend te krijgen.

Één van de bugs is dat het IP adres van de eerste twee port-forwardings spontaan kan veranderen en dat de elfde en volgende port-forwardings helemaal niet werken.
Vul de eerste twee port-forwardings met dummy waarden en gebruik de derde entry voor jouw PC.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Door een DHCP binding te maken voor het MAC adres van die PC zal het IP adres daarna niet meer wijzigen.
Dat is nou het gekke want dat had ik al gedaan zoals hier afgebeeld

Reputatie 7
Dat is een Experia Box die KPN het beste direct in de prullenbak kan gooien, dat ding zit vol met bugs. Dit is wellicht wat gechargeerd uitgedrukt, maar er is nog wel wat werk aan de winkel voor KPN om die V10A goed werkend te krijgen.

Één van de bugs is dat het IP adres van de eerste twee port-forwardings spontaan kan veranderen en dat de elfde en volgende port-forwardings helemaal niet werken.
Vul de eerste twee port-forwardings met dummy waarden en gebruik de derde entry voor jouw PC.
OK, heel erg bedankt voor uw hulp.
Badge

Ik zit met hetzelfde probleem als TS. Mijn eerste 2 regels zitten ook op .1 (waar alles naar gereset word) maar daar horen ze ook. Verder heb ik nog 8 andere regels toegevoegd om jou dummy oplossing te testen, maar alle regels worden naar .1 terug gezet. Ik heb geprobeerd alle regels te verwijderen en opnieuw aan te maken, heb een factory reset gedaan ok te kijken of dat iets doet, maar niks lijkt te helpen.

Vanmiddag gesproken met de live chat maar die verwijzen door naar het forum omdat ze niet met technische dingen kunnen helpen.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Of is er nog iets wat ik kan proberen? Met mijn oude v9 heb ik hier nooit last van gehad. Erg vervelend dat dit nu niet werk!
Reputatie 6
Badge +7
We zijn inmiddels 8 maanden verder, speelt dat probleem nu dus nog? 🤔
Badge
Daar lijkt het helaas wel op. Heb het probleem niet opgemerkt toen ik mijn nieuwe v10a kreeg omdat ik toen alleen op het .1 address poorten open had staan. Van het weekend een nieuwe server ingericht en toen viel me het op.

Hoop dat er iemand iets weet 😟.
Reputatie 6
Badge +7
Dan dus de server een statisch ip geven.
Badge
Dat is niet het probleem, want dat heeft hij. Het gaat er om dat de regel voor het port forwarden op de experiabox van bvb .102 naar .1 word gereset naar een aantal seconden. Dat is, zoals ik het lees, ook het probleem dat TS omschrijft.
Reputatie 6
Badge +7
Ok. Bijzonder. Ik hoop dat dat mijn v9 het nog ff uithoud... Ik zou overigens een v10 krijgen en geen v10a, aangezien ik 2 telefoonnummers heb.

Reageer