Vraag

Experia box v10a Interactieve 4k TV ontvanger en Linksys WRT3200ACM router met ExpressVPN

  • 30 August 2019
  • 8 reacties
  • 423 keer bekeken

Ik heb sinds kort glasvezelaansluitnig met Experia box v10a en 2 interactieve 4k TV ontvangers en Linksys WRT3200ACM router met ExpressVPN (geflasht).

Alles werkt behalve de 4k TV-ontvangers. Als ik ze rechtstreeks op de experiabox aansluit doen ze het wel maar als ik de vpn router ertussen zet weigeren ze. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Montresor, een verlaat welkom op het forum! Ik vermoed dat dit komt omdat je router niet goed ingesteld staat wat betreft IGMP. De Experia Box fungeert als IGMP server, dus als jouw router daar een optie voor heeft, zet dat uit. Zet dan wel IGMP snooping aan. Dat zou voldoende moeten zijn. Als het dan echter nog niet werkt, dan kun je het beste de tv-ontvangers op de Experia Box laten, en de extra router verder alleen gebruiken voor internet.
Dank, Erik.

Ik had inmiddels professioneel advies ingeschakeld en cf. hun advies heeft het splitsen van de tv-ontvangers (direct op de Experia box modem) en de rest van de netwerkapparatuur (via de router) idd de meeste problemen opgelost.

Je moet dan wel een 2 UTP-aansluitingen kunnen realiseren tussen je Experia Box modem (in de meterkast bijv.) en je TV's (in de woonkamer en de slaapkamer bijv.)! Dat is goed om te weten voordat je hieraan begint...

Dat met die IGMP-server zegt mij niets maar dat ga ik zeker ook nog even proberen om de laatste problemen op te lossen (casten en streamen vanaf NAS en streamingdiensten werkt nog niet optimaal).
Reputatie 7
Ik vermoed dat dit komt omdat je router niet goed ingesteld staat wat betreft IGMP.
Het is helemaal niet mogelijk om TV ontvangers aan te sluiten op een tweede router, deze moeten op de primaire router aangesloten zijn.

Zie anders ook: Gebruik een eigen router achter de Experia box.
Reputatie 7
Badge +30
Als je die router inderdaad echt gebruikt als router, dan gaat het inderdaad niet werken, dat had ik even beter moeten lezen.

Switches (mits ze IGMP snooping ondersteunen) werken. Apparaten zoals de Wifi Versterkers die wij verkopen/verkochten werken ook. Dan ga ik ervan uit dat een regulier access point ook werkt. Sommige mensen gebruiken een router als access point. Dat zou dan moeten kunnen, mits dat apparaat een daadwerkelijke acces point modus heeft en goed ingesteld staat.

Maar, gezien wat je schrijft, lijkt me dat bij jou niet het geval. En dan moeten de ontvangers inderdaad op de Experia Box aangesloten worden.

Dank, Erik.

 

Ik gebruik de router idd als router. Ik heb de KPN tv-ontvangers nu rechtstreeks op de Experiabox-modem aangesloten en ze werken nu. Begrijp dat dit dus de enige oplossing is, tv-ontvangers werken op geen enkele manier via de VPN-router?

 

IGMP-opties heb ik overigens niet aangetroffen tussen mijn router settings.

 

Enige dat nu nog niet werkt is casten vanaf de NAS (met Plex enzo) maar dat zal niet aan de Experiabox liggen.

 

(Als iemand een bedrijfje of een mannetje weet dat aan huis komt om -tegen betaling- je netwerk in te stellen, houd ik me graag aanbevolen! Ik kom er zelf niet uit.)

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Voor dat casten denk ik dat je ook beter de VPN uit kunt zetten.

Een 2de router op zich zou niet zo'n probleem moeten zijn. Tenzij je mobiel verbonden is met het wifi van deze 2de router, en de tv rechtsreeks aan de Experiabox geknoopt zit. Dan word het ook allemaal weer veel te ingewikkeld. Als het überhaupt al mogenlijk is. Moet je niet willen.

Dank, Nick. Dat lukt idd om die reden niet. Wat wel werkt is via Wifi casten naar een Chromecast (aangesloten op de router) die dan weer is aangesloten op de TV (rechtstreeks aangesloten op de Experiabox)...

Reputatie 7

Ik gebruik de router idd als router. Ik heb de KPN tv-ontvangers nu rechtstreeks op de Experiabox-modem aangesloten en ze werken nu. Begrijp dat dit dus de enige oplossing is, tv-ontvangers werken op geen enkele manier via de VPN-router?

Klopt, de TV ontvangers moeten aangesloten zijn op het LAN waar ook de IGMP proxy server actief is. Dat is het LAN van de Experia Box of de router die de Experia Box vervangt.

Zie ook "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".