Beantwoord

Experia box V10a: port forwarding en handleiding

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe experia box V10a
Is er al een handleiding beschikbaar?
Hij is wezenlijk anders dan de V10 (niet vergelijkbaar)

Hoe kan ik hier port forwarding instellen?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 augustus 2018, 19:41

Om heel eerlijk te zijn snap ik de vraag niet.

De interface voor het forwarden op de V10a is veel simpeler met gewoon IP, poort en protocol en klaar.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Klopt, deze is totaal anders.
Verder, wat zoek je precies en waar loop je vast? Je moet links op Netwerk, en dan boven in NAT - Port Mapping in de dropdown
Het vorige modem was een H220N
onder port forwarding, stond LAN Host IP Adresss _ AppName
waar kan ik dat invullen
Reputatie 7
Badge +30
Om heel eerlijk te zijn snap ik de vraag niet.

De interface voor het forwarden op de V10a is veel simpeler met gewoon IP, poort en protocol en klaar.
Ik ben ook op zoek naar een instructie om portforwarding in te stellen op de V10a.
Met een iPhone gaat het niet lukken; je kunt niet door het scherm van links naar rechts want er zijn geen schuifbalken.

Wie weet raad?
Reputatie 7
Badge +30
PE2AAB schreef:

Ik ben ook op zoek naar een instructie om portforwarding in te stellen op de V10a.
Met een iPhone gaat het niet lukken; je kunt niet door het scherm van links naar rechts want er zijn geen schuifbalken.

Wie weet raad?

laptop? Tablet? Pc?
RobinFlikkema schreef:

PE2AAB schreef:

Wie weet raad?

laptop? Tablet? Pc?

PC is prima. Mijn Siemens ovens krijg ik niet geconnect. Poorten 443, 8080 en 123 moeten open zijn.
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn forwardings op de V10a worden overschreven nadat ik deze heb ingesteld.
Ik heb een Synology NAS achter mijn experia box hangen en de forwards 5000-5006 forward ik naar het interne vaste IP adres van mijn NAS. Dit werkt na instellen, maar een paar minuten of soms een uur later werkt dit niet meer. Als ik dan op mijn experia box inlog zie ik dat deze poorten naar een ander IP adres verwijzen. Dit is dan het ip adres van een van mijn Experia Wifi boxen.
De forwards voor bv. VPN blijven wel bestaan. Maar omdat de forwards voor 5000-5006 op de eerste regel staan worden deze overschreven. Heeft iemand een idee hoe dit te voorkomen is.
Mijn probleem met de Synology is verholpen door een fake eerste entry toe te voegen aan de port forwarding in de Experia box. en mijn NAS forwards naar achter te verplaatsen. Nu kan die eerste entry lekker overschreven worden zonder dat mijn NAS forward wordt gewijzigd.
Ik heb hetzelfde probleem, is het inderdaad zo dat alleen het eerste IP adres herschreven wordt?
Nee, bij mij worden het eerste en nog 2 andere adressen (willekeurig) overschreven. Je kan meer dan 10 forwards instellen, maar iedere forward vanaf de 11e werkt niet. Ik heb dus effectief nog maar 7 forward dje ik werkend krijg. Zit nog steeds op een goede formware te wachten.
@Baske Ik ondervind de zelfde problemen met mijn NAS, heb jij het ergens beschreven hoe je het exact insteld ( mag natuurlijk verkeerde waardes zijn wat IP betreft :)).
Ik hoop dat ik je help door onderstaande plaatjes. Er werden div. port forwards geclaimed door of de TV box of de Experia Extenders. Ik heb deze claims laten staan en er omheen mijn eigen port forwards ingesteld. Als je een van de geclaimde regels zelf gebruikt, dan worden deze weer overschreven door de KPN devices.
Alle entries die je gebruikt vanaf de 11e hebben geen zin. die werken toch niet.

Hello. I tried to forward several Ports with the v10a. However, even though I entered the Port Ranges needed similar to the picture of the poster above me, it still shows me that those Ports are not open. Is there any button I would need to click to finally enable those Ports?

Reageer