Vraag

Experia box v10A vind geen Connected Devices

  • 17 October 2019
  • 6 reacties
  • 252 keer bekeken

Badge

Sinds een paar maanden heb ik een Experia box v10A in gebruik. Ik maak gebruik van WiFi en bedraad netwerk. Ik heb een Raspberry Pi die mijn huis automatiseert, en deze is bedraad aangesloten, aangezien er niets veranderd is en plotseling de mijn huis automatisering niet meer werkt, heb ik een nieuwe Pi gekocht.

Hiermee was het probleem niet opgelost. mijn netwerk doet raar. In de router onder Connected Devices staat niets connected, terwijl er een TV, Blue Ray, Apple TV, Pi via een bedraad netwerk en een stuk of 15 apparaten via WiFi connected zijn?

Ik denk dat de router niet goed werkt???


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, Johan! Da's vreemd. Het is een standaard dingetje, maar wil je de Experia Box eens een [url=https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-reset-ik-de-kpn-experia-box-modem-97446]reset[/url] geven en kijken of het dan wel weer werkt?

Badge

Natuurlijk, reset….

Ik heb hem al zo vaak gereset…. dat is een van de eerste dingen die bij mij opkomt, omdat kpn dingen in de router kan veranderen en omdat er vaak gewerkt wordt in het kpn netwerk.

Het resultaat is dat het nog niet werkt...

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat te horen, Johan! Vul je profiel in alsjeblieft, dan gaan we samen verder kijken wat hier aan de hand kan zijn. Is het verder alleen een geval dat de apparaten niet onder Connected Devices staan, of doen ze het ook daadwerkelijk niet/niet goed?

Badge

De apparaten werk als stand-allone goed, maar ik kan ze in mijn netwerk niet benaderen!

Badge

Tussen haakjes, als we op deze manier blijven communiceren gaat het wel heel lang duren!

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens, Johan. Ik zie hier in je verbinding en Experia Box an sich geen issues, dus dat is goed. Kun je aangeven hoe je netwerk verder precies in elkaar zit? Wat heb je allemaal aan apparaten en hoe zit het aan elkaar vast? 

 

Communiceren via het forum duurt inderdaad iets langer dan via de andere kanalen. Je kunt, als je wilt, bellen of chatten, maar dit is wel een wat atypisch probleem. Waardoor ik verwacht dat de collega's aan de telefoon of in de chat hier niet echt iets mee kunnen. Ik kan, op dit moment in ieder geval, ook niets garanderen, maar we gaan in ieder geval proberen om uit te vogelen waar dit van komt en wat we eraan kunnen doen.Â