Beantwoord

Experia box v8 heeft sinds enkele weken enorm trage wifi-verbinding.

• 4 januari 2018
  • 2 reacties
  • 627 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds enkele weken heb ik thuis een enorm slechte wifi-verbinding. Verbinding is sloom en valt vaak weg. Zelfs als ik direct naast de router ga staan, is de verbinding slecht en is 4G nog vele malen sneller dan wifi. Voorheen had ik hier (met mijn Experia box V8) nooit problemen mee. Op vaste LAN-kabel werkt het wel stabiel en snel.

Herstarten van het modem en switchen van kanaal in het admin panel heeft geen oplossing geboden. Nu heb ik gelezen dat er veel klachten zijn over instabiele wifi-verbindingen na een firmware update van de Experia box V10. Kan het zijn dat er ook dergelijke foutieve firmware update van mijn router is geweest? Zo ja, hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Joran 8 januari 2018, 15:26

Hoi OSC4R, vreemd dat de snelheid opeens zo ver onderuit is gegaan. De V8 heeft recent geen update gehad, daar zal het niet mee te maken hebben.

Kun je eens testen of een extension channel (een 2e kanaal waarop WiFI uitzendt) verbetering biedt? In de V8 verander je dit als volgt:
- Log in op 192.168.2.254
- Ga naar WLAN, vervolgens Settings
- Zet Bandwidth op 20/40Mhz
- Stel een vast kanaal in (je kunt eventueel Wifi Analyzer gebruiken indien je een Android telefoon/tablet hebt)
- Klik op Apply
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi OSC4R, vreemd dat de snelheid opeens zo ver onderuit is gegaan. De V8 heeft recent geen update gehad, daar zal het niet mee te maken hebben.

Kun je eens testen of een extension channel (een 2e kanaal waarop WiFI uitzendt) verbetering biedt? In de V8 verander je dit als volgt:
- Log in op 192.168.2.254
- Ga naar WLAN, vervolgens Settings
- Zet Bandwidth op 20/40Mhz
- Stel een vast kanaal in (je kunt eventueel Wifi Analyzer gebruiken indien je een Android telefoon/tablet hebt)
- Klik op Apply
Reputatie 7
Badge +28
@OSC4R: Ik ben benieuwd, hoe staat het er inmiddels voor? Heb je wat aan deze tip gehad?

Reageer