Herstarten van het modem en switchen van kanaal in het admin panel heeft geen oplossing geboden. Nu heb ik gelezen dat er veel klachten zijn over instabiele wifi-verbindingen na een firmware update van de Experia box V10. Kan het zijn dat er ook dergelijke foutieve firmware update van mijn router is geweest? Zo ja, hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?
Beste antwoord door Joran
Hoi OSC4R, vreemd dat de snelheid opeens zo ver onderuit is gegaan. De V8 heeft recent geen update gehad, daar zal het niet mee te maken hebben.
Kun je eens testen of een extension channel (een 2e kanaal waarop WiFI uitzendt) verbetering biedt? In de V8 verander je dit als volgt:
- Log in op 192.168.2.254
- Ga naar WLAN, vervolgens Settings
- Zet Bandwidth op 20/40Mhz
- Stel een vast kanaal in (je kunt eventueel Wifi Analyzer gebruiken indien je een Android telefoon/tablet hebt)
- Klik op Apply
Bekijk origineel
Kun je eens testen of een extension channel (een 2e kanaal waarop WiFI uitzendt) verbetering biedt? In de V8 verander je dit als volgt:
- Log in op 192.168.2.254
- Ga naar WLAN, vervolgens Settings
- Zet Bandwidth op 20/40Mhz
- Stel een vast kanaal in (je kunt eventueel Wifi Analyzer gebruiken indien je een Android telefoon/tablet hebt)
- Klik op Apply