Beantwoord

Experia Box V9 IPSEC en DNS verkeer

  • 24 July 2019
  • 11 reacties
  • 512 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een vraag over de experiabox v9.
Heeft deze doorgang voor IPSEC en DNS verkeer?

Mvg Kyle

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
topic in juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 December 2019, 10:15

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je kan op de v9 de dns server niet aanpassen volgens mij. Deze staat standaard op de dns server van KPN. De KPN dns server ondersteund nog geen dnssec. Je kunt op je computer de dns server wijzigen, dat moet dan dus voor elke pc apart, naar een dns server met dnssec. En dat werkt dan ook gewoon.
Je kan op de v9 de dns server niet aanpassen volgens mij. Deze staat standaard op de dns server van KPN. De KPN dns server ondersteund nog geen dnssec. Je kunt op je computer de dns server wijzigen, dat moet dan dus voor elke pc apart, naar een dns server met dnssec. En dat werkt dan ook gewoon.

Het is voor thuis te werken. Dus als de standaard instellingen daar goed voor zijn is dat geen probleem.
Reputatie 7
Hallo @kyle30, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Klopt, wat @Nick83 zegt. Je kunt met de V9 niet zelf de DNS instellen, dit is automatisch die van KPN.

Je hebt het over thuiswerken, bedoel je dan misschien ook VPN?
Hallo @kyle30, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Klopt, wat @Nick83 zegt. Je kunt met de V9 niet zelf de DNS instellen, dit is automatisch die van KPN.

Je hebt het over thuiswerken, bedoel je dan misschien ook VPN?

In de mail die wij hebben gehad stond alleen dat we doorgang voor IPSEC en DNS verkeer nodig hadden niks over VPN. Dus als de experiabox v9 dat heeft dan is het goed. Zo niet dan weet ik niet of dr v10 dat wel heeft?
Reputatie 7
Badge +24
In de mail die wij hebben gehad stond alleen dat we doorgang voor IPSEC en DNS verkeer nodig hadden ...
Euhm... mogen we hier wat meer over weten? Waar is dat voor? Van wie was die mail? #helemaalnietnieuwsgierig #valtbestmee

In de mail die wij hebben gehad stond alleen dat we doorgang voor IPSEC en DNS verkeer nodig hadden ...Euhm... mogen we hier wat meer over weten? Waar is dat voor? Van wie was die mail? #helemaalnietnieuwsgierig #valtbestmee


Is voor klantenservice werk. Die mail was van het uitzendbureau.
Reputatie 7
Hay @kyle30, IPSEC is een VPN-protocol. Jouw Experia Box V9 zal een VPN-verbinding daarover gewoon doorlaten 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben behoorlijk in de war. Ik zie nu ineens "IPSEC" staan. Ik dacht dat het over dnssec ging ... 😖
Reputatie 7
Ik ben behoorlijk in de war. Ik zie nu ineens "IPSEC" staan. Ik dacht dat het over dnssec ging ... 😖
Ik heb niks gewijzigd, dit stond er toch echt. Warmte, @Nick83? 😉

Telfort heeft gisteren DNSSEC geactiveerd, KPN komt daarna aan de beurt, zie onderstaand:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vanaf-nu-heeft-telfort-extra-veilig-internet-met-dnssec-85090

Reputatie 7

Bedankt @Jan-D voor de actuele toevoeging aan dit topic! :)

Reageer