Beantwoord

Experia box vervangen door eigen router/modem

  • 29 January 2020
  • 2 reacties
  • 462 keer bekeken

Hallo, ik wil alleen maar één vaste telefoonlijn (Gigaset AS 405) plus internet. Wij hebben in de straat nog géén glasvezel. Momenteel zit er een splitter uit 2007 vóór de Experia box v10. Kan ik weer analoog gaan bellen en dan de  EB vervangen door een eenvoudige modem/router ?  De bedoeling is om VPN te gebruiken.

icon

Beste antwoord door wjb 29 January 2020, 16:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Binnenkort wordt het mogelijk om ook een VoIP ATA of VoIP telefoon te gebruiken.

Het heeft dus niet zo veel zin om analoog te willen gaan bellen.

Die splitter moet je ook echt weghalen en jouw Experia Box rechtstreeks op het ISRA punt aansluiten. Dat komt de stabiliteit en snelheid van de verbinding ten goede.

Okay, ik dacht enkel dat analoog bellen via de splitter het vervangen van de EB simpeler zou maken. Als we iets doen met de vaste telefoon (Gigaset AS 405) dan is het de volledige overgang naar mobiel bellen.  Hoofddoel is voor mij het gebruik van VPN voor al ons internetgebruik. Wat is de simpelste methode daarvoor, zonder glasvezel, zonder wensen qua TV-signaal of andere KPN-producten ? Andere provider wellicht ? (met pijn in mijn hart...)

Bedankt alvast :-)

Reageer