Beantwoord

EXPERIA naar ROUTER naar DIGITALE TV

  • 12 March 2019
  • 17 reacties
  • 308 keer bekeken

Ik probeer TV te krijgen.

DIGITALE TV KASTJE direct op EXPERIA (bekabeld) = geen probleem.

Echter wanneer ik er noodzakelijk van de EXPERIA via mijn ROUTER naar het DIGITALE TV KASTJE aansluit geeft ie heel eventjes beeld waarna melding: zender niet gevonden....

Ik denk dat het een instelling in de router is.
Aub HELP!
Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door wjb 12 March 2019, 19:49

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Dat gaat niet, een TV ontvanger kan niet op een tweede router achter de Experia Box aangesloten worden.
Dit heeft met IGMP multicasting te maken.
Hartelijk dank voor je antwoord WJB.
weet je zeker dat dit niet gaat?
Het lijkt mij eerder een instelling in de Router. Zoiets als port forwarding?
Reputatie 7
Ja, dat weet ik heel zeker.
Heb je het startbericht van het topic gelezen waar ik in mijn vorige bericht aan refereerde.

Anders nogmaals:
- Gebruik een eigen router achter de Experia Box
- Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Was het net aan het doorlezen. Dit doe ik morgen nog eens op mijn gemak. Je zegt het zo stellig dat ik je wel moet geloven! Jammer want dan loet het kastje terug.. nogmaal bedankt voor deze snelle reactie.
bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv.
bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv!

Beste Jan! Ja ik denk mog steeds dat het mogelijk is. Mijn router heeft ook IPTV maar KPN provider staat er niet tussen! Kom er weer op terug! Bedankt!

bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv!Beste Jan! Ja ik denk mog steeds dat het mogelijk is. Mijn router heeft ook IPTV maar KPN provider staat er niet tussen! Kom er weer op terug! Bedankt!

Zelf heb ik Telfort. is binnenkort KPN


bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv!Beste Jan! Ja ik denk mog steeds dat het mogelijk is. Mijn router heeft ook IPTV maar KPN provider staat er niet tussen! Kom er weer op terug! Bedankt!
Zelf heb ik Telfort. is binnenkort KPN

Heb je die moeten selecteren in de router?!



bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv!Beste Jan! Ja ik denk mog steeds dat het mogelijk is. Mijn router heeft ook IPTV maar KPN provider staat er niet tussen! Kom er weer op terug! Bedankt!
Zelf heb ik Telfort. is binnenkort KPN
Heb je die moeten selecteren in de router?!

Ja




bij bij lukte het wèl met een C7 van TP-Link achter een v10, maar de c7 ondersteunt dan ook iptv!Beste Jan! Ja ik denk mog steeds dat het mogelijk is. Mijn router heeft ook IPTV maar KPN provider staat er niet tussen! Kom er weer op terug! Bedankt!
Zelf heb ik Telfort. is binnenkort KPN
Heb je die moeten selecteren in de router?!
Ja

Ga het proberen. harstikke bedankt!
Ik mag toch hopen dat je de bewuste router bedoeld.
Jammer want dan loet het kastje terug

en niet het 'digitale tv kastje' (= tv-ontvanger). Anders heb je geen tv...
Zie ook mijn bijdrage hierover op het Telfort-forum:
https://forum.telfort.nl/koetjes-en-kalfjes-249/eigen-tp-link-router-archer-c7-voor-draadloos-internet-en-doorgifte-tv-80924
Reputatie 7
Zoals ik eerder al schreef is het niet mogelijk om een TV ontvanger achter een tweede router aan te sluiten. Wel kan je veel routers in bridge mode plaatsen, maar dan is het geen "router" meer maar een accesspoint met ingebouwde switch. Dat doet @Jan-D ook in zijn beschrijving, maar daarmee plaats je TV ontvanger niet achter een tweede router, maar is deze gebridged nog steeds aangesloten op de Experia Box.

Zie ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Ik vraag me ook af waarom er zo moeilijk gedaan wordt terwijl de oplossing zo simpel is.
Koop een switch die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2 en plaats deze op de netwerkkabel die in de WAN poort van de eigen router zit.
Sluit op die switch de WAN poort van de eigen router en de TV ontvanger aan en klaar is Kees.
Dit werkt met elke router die je wilt gebruiken en kost je €29,-.
Reputatie 3
Badge +1
Zoals ik eerder al schreef is het niet mogelijk om een TV ontvanger achter een tweede router aan te sluiten. Wel kan je veel routers in bridge mode plaatsen, maar dan is het geen "router" meer maar een accesspoint met ingebouwde switch. Dat doet @Jan-D ook in zijn beschrijving, maar daarmee plaats je TV ontvanger niet achter een tweede router, maar is deze gebridged nog steeds aangesloten op de Experia Box.

Zie ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Ik vraag me ook af waarom er zo moeilijk gedaan wordt terwijl de oplossing zo simpel is.
Koop een switch die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2 en plaats deze op de netwerkkabel die in de WAN poort van de eigen router zit.
Sluit op die switch de WAN poort van de eigen router en de TV ontvanger aan en klaar is Kees.
Dit werkt met elke router die je wilt gebruiken en kost je €29,-.


Helaas werkt de Netgear GS1005Ev2 niet met andere apparaten die erop zijn aangesloten. Mijn Popcorn Hour A500 werkt hier niet op, ondanks alle medewerking van Netgear, Zelfs vervangen door een nieuwer type mocht niet baten. M.a.w ik heb nog zo'n Netgear te koop
Reputatie 7
Helaas werkt de Netgear GS1005Ev2 niet met andere apparaten die erop zijn aangesloten.
Dan gebruik je hem toch alleen voor wat ik in mijn vorige bericht beschreef.

Mijn Popcorn Hour A500 werkt hier niet op, ondanks alle medewerking van Netgear, Zelfs vervangen door een nieuwer type mocht niet baten.
Al mijn bekabeld aangesloten apparatuur zit op vier GS105Ev2's en twee GS108Ev3's en ik ondervind daar geen enkel probleem mee. Die Netgears zijn wat mij betreft uitstekende apparaten.
Controleer wel of de laatste firmware op de Netgears staat.
Hallo @wjb ,
als je mijn Telfort-topic goed gelezen hebt, heb ik de router niet als AP achter de v10, maar als router.
Ik wilde een situatie simuleren: eigen modem i.p.v. ISP-modem.
Zoiets lukt natuurlijk maar gedeeltelijk omdat de C7 een router is en geen modem.
Ik heb dus de wifi van de v10 uitgeschakeld, De C7 via LAN-WAN achter de modem geplaatst en de powerlines die het tv-signaal transporten verplaatst van de v10 naar de C7, de C7 ingericht voor IPTV en wifi en het werkt, zowel de tv als de wifi.
De v10 werkt dus alleen als modem en telefooncentrale.
De simulatie weer ongedaan gemaakt zoals je ook hebt kunnen lezen en heb alles weer origineel werkend.
Fijne dag verder.☺️
Reputatie 7
als je mijn Telfort-topic goed gelezen hebt, heb ik de router niet als AP achter de v10, maar als router.
Maar niet voor IPTV, die is als bridge ingericht...


...en dat moet ook wel want IPTV kan niet achter een tweede router.

Reageer