Vraag

Experia v.9, Apple Airport Extreme en 2 Airport Express

• 12 februari 2017
  • 3 reacties
  • 479 keer bekeken

Ik heb een totaalpakket met glasvezel-internet. Ik heb een Experia v.9 modem/router.
Omdat het signaal niet overal in huis komt, heb ik een Apple Airport Extreme. Ik heb de Wifi-optie in de Experia uitgezet (mbv knopje aan de zijkant), wifi lampje op Experia brandt ook niet meer.

Vervolgens op Mac Airport config prog gestart en daarmee een netwerk gemaakt via de Extreme.
Tot zover gaat alles goed.

Maar dan komt het: ik wil ook goed signaal op verdieping 1 en in de slaapkamer/tuin. Ik heb dus twee Airport Express stations (gen 2). Die sluit ik beide bekabeld aan op de Extreme. En dan gaat alles fout. In het config scherm zie ik Internet aan en uit gaan. Vervolgens wil ik die Express aanzetten als 'Uitbreiden netwerk' maar dat werkt niet.

En als ik dan ga zoeken, dan kom ik in werelden als DCHP, Statisch, DNS, IP adressen etc ... en daar snap ik de ballen van. Is er iemand die mij kan helpen in Jip en Janneke taal of die mij door de stappen wil leiden?

Ik wil gewoon een Wifi netwerk wat door mijn hele huis overal even sterk is, waardoor ik overal kan Netflixen, YouTube-n, gamen etc....

Ik ben er nu al twee dagen mee bezig en het werkt nog steeds niet. Alleen maar conflicten etc.
Ik heb ook begrepen dat het kan liggen aan het feit dat zowel de Experia als de Extreme IP-adressen uitgeeft, maar zoals ik al zei ... geen verstand van, dus al helemaal niet hoe ik dat kan oplossen.

Kort gezegd: HELP HELP HELP!!!!

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Laat de Experiabox het routen doen. Het is inderdaad niet goed als 2 apparaten IP adressen aan het uitdelen zijn. Stel de AirPort Extreme in als accesspoint, net als de Express stations. Als je dat doet zal alles naar behoren moeten werken.
Laat de Experiabox het routen doen. Het is inderdaad niet goed als 2 apparaten IP adressen aan het uitdelen zijn. Stel de AirPort Extreme in als accesspoint, net als de Express stations. Als je dat doet zal alles naar behoren moeten werken. Oh, ik lees net dat de V9 geen 5Ghz ondersteunt ...
Reputatie 7
Badge +12
Dat maakt niets uit. Jouw andere apparaten zenden dit wel uit, waardoor je alsnog een 5Ghz netwerk hebt.

Ik heb ook gereageerd op je privébericht:
Nee dit staat los van WiFi. In principe kun je alle apparaten het WiFi signaal uit laten zenden. Het gaat er puur om welk apparaat de IP adressen uitdeelt, en dat moet de Experiabox doen. Je moet dus de Aiport Extreme niet configureren als router, maar als accesspoint (bridge mode). Laat maar weten of het je lukt!

Reageer