Vraag

Experia v10 en Google Nest WiFi

  • 7 June 2020
  • 15 reacties
  • 2442 keer bekeken

Een eenvoudig vraag, denk ik: Ik heb de nieuwste Google Nest WiFi (router plus punt) aangeschaft en probeer het aan de Experia V10 aan te sluiten. Maar het lukt niet. Noch bij KPN of Google kan ik help krijgen. Heeft iemand aanwijzigen voor me?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat lukt er niet? Gewoon aansluiten en werken toch zeker?

Plaatje van RTL site afgeplukt :wink:

Bij de Experia blijf 1 lichtje op oranje - dus geen goed verbinding. En tijdens Google Nest setup kan er geen verbinding worden gemaakt. Het lijkt erop dat de twee dingen niet correct op elkaar zijn afgestemd.

Reputatie 7
Badge +24

Bij de Experia

Experia wat? Wat bedoel je hier mee? Welk apparaat?

Bedoelt u de Experiabox v10? Welk lichtje blijft oranje? Heeft u met een laptop of pc bekabeld aangesloten op de Experiabox v10 gewoon internet?

Reputatie 7
Badge +16

Bij de Experia blijf 1 lichtje op oranje - dus geen goed verbinding. En tijdens Google Nest setup kan er geen verbinding worden gemaakt. Het lijkt erop dat de twee dingen niet correct op elkaar zijn afgestemd.

 

Voor mijn beeldvorming:

  • Welk lampje is Oranje? 
  • Aan welke poort heb je het Google Apparaat aangesloten? 

Hier exact hetzelfde probleem .

Het maakt niet uit waar ik de Google nest router op aansluit de lampjes worden meteen groen en geel. 

Is dit probleem bij u al wel opgelost??

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier exact hetzelfde probleem .

Het maakt niet uit waar ik de Google nest router op aansluit de lampjes worden meteen groen en geel. 

Is dit probleem bij u al wel opgelost??

En ook u vertelt niet welke lampjes het over gaat...

Goedemiddag, 

Idd niet omdat het hetzelfde was als van de vraagsteller. 

De lampjes aan de achterzijde waar de ethernet kabel in de expedia V10 gaan.

 

Mvg,

Jeroen van Dongen 

Reputatie 7
Badge +24

Een groen lampje en een oranje / geel lampje bij de poort is volgens mij gewoon prima. Er zijn hier op het forum diverse topics te vinden waar naar de verklaring van de kleuren gevraagd word. Onderandere: https://forum.kpn.com/internet-9/v10-lampjes-bij-ethernetpoorten-398815

Reputatie 7
Badge +24

Als je de Nest (router model) verbonden hebt met de Experiabox dmv de juiste poort, dan is er als het goed is op deze Nest nog een 2de poort beschikbaar.

Hiermee verbind je met een kabel je laptop of pc. WiFi op je laptop / pc zet je uit. Heb je dan internet?

Ga ik ff een oude laptop aanslingeren. 

Hier alles tablet en gsm. Dus geen idee . 

Het rare is dat als dat gele lampje knippert de Wi-Fi weg valt. 

Als alleen de groene knippert werkt alles perfect.

Als ik de uitleg van jouw pagina volg zou groen/geel juist een snelle verbinding moeten zijn.

 

Ga het zo ff proberen. Diesel laptop dus ff geduld aub

 

Bedraad werkt alles.

De Wi-Fi lijkt nu na een paar keer alles resetten ook stabiel. 

Heb wel de Wi-Fi van de experia nu ook uitgezet. 

 

Dus voor nu ondanks de geel groene lampjes achterop lijkt het te werken .

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te zien dat jij er nu uitgekomen bent, @JeroenvanDongen! Top dat je het nog even laat weten. Hoe staat het er voor bij jou, @DaveTaylor? Werkt het bij jou al? Zou je de eerder gestelde vragen willen beantwoorden als we nog iets voor je kunnen doen?

Ik heb het moeten opgegeven - helaas. Nest WiFi Router gekoppeld direct aan de Experia V10 box. Op een van de 4 ethernet poorten. Lamps groen (boven) en oranje (onder.) Nest mesh netwerk met twee andere Nesten punten gemaakt. Alles uitgezet, even gewacht en weer aan. Het werkt! ...maar 10 minuten niet meer. En daarna niet weer werkend te krijgen. 

 

Alle Nest spul factory-reset en de volgende dag weer geprobeerd. Zelfde resulaat. Even werken en dan niets meer.

 

Een 'bijzonderheid’van ons installtie is dat wij wonen in een zogenaamde 'buitengebied’ en, om een beetje Internet snelheid te realiseren is er ook een KPN 4G ontvanger ook continu op een Experion ethernet poort aangesloten. Zou dit iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel erg vervelend, zeg.. Ik ben geen Nest expert, maar we zien wel eens dat buitengebied verbindingen moeite hebben met UDP verkeer. Dat komt omdat dit via het 4G-modem niet werkt en je dus afhankelijk bent van de (vaak) zeer karige upload van je DSL verbinding. Dit zou je kunnen navragen bij Google. Of misschien heeft @Nick83 of @tmoesel  nog een ingeving?

@DaveTaylor de nest router direct aansluiten op je 4g ontvanger is de work around voor dit probleem. Zo heb ik mijn nest goed werkend gekregen!