Beantwoord

Experia V10 met Experia Wifi modus alleen 802.11 G + N maar geen B

• 22 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 138 keer bekeken

Vanwege een zwakke en trage verbinding met Wifi vanuit Experia V10 stuurde KPN mij een Experia-Wifi als versterker. De standaard V10 biedt de modus 802.11 B + G + N, De Experia-Wifi biedt alleen
modus 802.11 G + N maar geen B.

Nu heb ik dus problemen om de HomeWizard weer online te krijgen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Multiedje 22 oktober 2018, 23:09

Avond B.Erve,

Ik heb zelf ook de homewizard in gebruik gehad, deze kan alleen op 2.4Ghz werken!., ook het N netwerk.
Wat de wifi versterker standaard doet, middels het koppelen via wps, is dezelfde SSID naam voor zowel de 2.4 als 5Ghz band aanmaken. Maak eerst op je Experiabox 2 gescheiden netwerken aan voor 2.4 en 5 GHz (bijvoorbeeld home2.4 en home5)
Mijn advies is, log eerst in op je Experiabox, zoek het IP nummer op van de wifi versterker. Vervolgens typ je dat IP adres in je browser in en dan staat onder de voet van de wifi versterker en web wachtwoord (in cijfers). je hebt geen inlognaam nodig alleen het web wachtwoord ( bij de witte wifi versterker)!

Neem daarna, in het menu van de wifi versterker, dezelfde SSID namen over als van de experiabox. Dus bijvoorbeeld weer home2.4 en home5. Koppel daarna de homewizard met het home2.4 netwerk en alles moet weer werken.
Er is ook een tool van de homewizard die je kan gebruiken, deze ziet alleen het sterkste 2.4 wifi netwerk.
http://hw.homewizard.net/nl/support/solutions/articles/19000081175-homewizard-configuration-tool

Hoor wel of het lukt en dit niet te technisch is😉 .

Cheers Ed
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Avond B.Erve,

Ik heb zelf ook de homewizard in gebruik gehad, deze kan alleen op 2.4Ghz werken!., ook het N netwerk.
Wat de wifi versterker standaard doet, middels het koppelen via wps, is dezelfde SSID naam voor zowel de 2.4 als 5Ghz band aanmaken. Maak eerst op je Experiabox 2 gescheiden netwerken aan voor 2.4 en 5 GHz (bijvoorbeeld home2.4 en home5)
Mijn advies is, log eerst in op je Experiabox, zoek het IP nummer op van de wifi versterker. Vervolgens typ je dat IP adres in je browser in en dan staat onder de voet van de wifi versterker en web wachtwoord (in cijfers). je hebt geen inlognaam nodig alleen het web wachtwoord ( bij de witte wifi versterker)!

Neem daarna, in het menu van de wifi versterker, dezelfde SSID namen over als van de experiabox. Dus bijvoorbeeld weer home2.4 en home5. Koppel daarna de homewizard met het home2.4 netwerk en alles moet weer werken.
Er is ook een tool van de homewizard die je kan gebruiken, deze ziet alleen het sterkste 2.4 wifi netwerk.
http://hw.homewizard.net/nl/support/solutions/articles/19000081175-homewizard-configuration-tool

Hoor wel of het lukt en dit niet te technisch is😉 .

Cheers Ed
Beste Ed,

Nee, dit is voor mij niet te technisch. Ik heb gisteren al in het menu van de versterker gekeken. Je oplossing lijkt me plausibel. Ik heb HomeWizard eerst gebeld voor ik KPN belde en die zeggen dat HomeWizard alleen B + G mode ondersteunt en geen N!

Ik ga je tip uitproberen.

Bedankt.
Beste Ed,

Je tip was uitstekend. Blijkt idd de oplossing voor het probleem. Ik heb inmiddels ook de 2e versterker geïnstalleerd en deze ook twee SSID netwerknamen laten uitzenden. De HomeWizard werkt en ik heb sterk het vermoeden dat het allemaal sneller is. De praktijk zal het leren.

Nogmaals bedankt voor je hulp.
Reputatie 3
Badge +3
Beste B.Erve,

Geen probleem, gelukkig werkt het👍🏻

Groet Ed

Reageer