Vraag

Experia V10 - Netgear GC110P switch - link komt niet op

  • 11 mei 2021
  • 9 reacties
  • 64 keer bekeken

Setup:

Experia V10 box 

2 x GC110P Netgear switch

De link met de switch boven (CAT kabel) komt niet op, als ik er een goedkope oude switch tussen zet werkt het wel. Aan Netgear kant niets raars te zien en Experia toont geen poort info.

 

Rare is dat de switch beneden eerst ook niet verbinding maaktemaar na meerde keren probere opeens toch wel (en nu stabiel sinds aantal weken).


9 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Frank_V1, welkom! Leuk dat je ons gevonden hebt. Bijzonder dat je een oude switch wel aan de praat krijgt, maar jouw nieuwe Netgear switch niet. Werkt het mogelijk wel als je deze op een andere poort op de Experia Box aansluit? En heb je ook al geprobeerd met een andere kabel aan te sluiten?

Denise,

Uiteraard, andere poort en kabel (switch naast Experia box gezet) leveren hetzelfde resultaat. En bijzonder is het inderdaad :-)

 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de switch al eens gereset?

Heb je de switch al eens gereset?

Factory settings bedoel je of gewoon een reboot (laatste wel gedaan) ?

Reputatie 7
Badge +20

Ja, factory settings.

Wat doen de lampjes bij de poorten? 

Factory reset gedaan, zelfde resultaat.

Directe verbinding: connectie lampje blijft uit

Via andere switch: connectie lampje wordt groen 

Reputatie 7
Badge +20

Welke lampje? Bij de poort? Dat zijn er 2 toch? Branden die beide? Zoals bij de linkse stekker op de volgende foto?

 

GC110P heeft maar 1 lampje (oranje of groen afhankelijk van linkspeed) en het knippert bij data overdracht.

Bij de directe verbinding met het probleem zie ik wel intern oranje geflikker “in” de poort. Het lijkt wel of de Auto Negotation er niet uit komt.

Reputatie 7
Badge +11

En als je de switches van plek ruilt, doet het probleem zich dan nog voor op dezelfde locaties of verhuist het probleem mee met de switch?

Reageer