Vraag

experia wifi

  • 13 January 2021
  • 27 reacties
  • 192 keer bekeken

2 Experia wifi kastjes besteld voor 1e verdiep en zolder,maar ik lees dat de wifi van de Experia box,die beneden hangt,wordt uitgezet.Betekend dat dat ik dan beneden geen wifi meer heb?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

De wifi van de experiabox gaat uit behalve van de v10A. Welk modem heb je?

V10

Daar wordt de wifi dan van uitgeschakeld.

Badge +19

Dan zou ik er 1 in de woonkamer zetten en 1 op de 1ste overloop. Dan moet het ook lukken.

Zou ik van de 1e overloop bereik hebben op zolder?

Reputatie 7
Badge +24

Zou ik van de 1e overloop bereik hebben op zolder?

Mogelijk. Maar dat valt niet te zeggen. Als de vloer tussen de eerste verdieping en zolder van hout is, dan is dat op zich positief voor WiFi. Maar als er onder de vloerbedekking op zolder een onderfolie ligt met zilverkleurig laagje dan dempt dat bijvoorbeeld weer heel erg.

Zou ik van de 1e overloop bereik hebben op zolder?

Hallo @Pat1972 Of die op de overloop laten staan en kijken of je op de begane grond nog voldoende bereik hebt, gewoon proberen, anders nog een 3e bestellen.

Succes.

 

Dank je voor de uitleg

Dank je voor de uitleg

Hallo @Pat1972 , graag gedaan uiteraard.

Laat s.v.p. even weten hoe e.e.a. uiteindelijk opgesteld is.

Succes.

 

Heb er 1 in de woonkamer gezet (aangesloten op de DVS) en de ander op de slaapkamer,nu op de 1e verdieping op elke kamer goede wifi.Op de zolder wifi nog niet best maar heb nog een witte wifi versterker van iemand gekregen.Kan ik die gewoon aansluiten met dezelfde netwerknaam?

Badge +19

Doe dat nou niet op een dvs.  Vroeg of laat gaat je hele netwerk plat. Hoe heb je die op de slaapkamer aangesloten? Ook dvs??

Op de slaapkamer bekabeld,beneden dusmaar niet via DVS doen dan?

Badge +19

Heb je geen kabel naar de woonkamer lopen? Voor de tv ontvanger bijvoorbeeld?

Heb beneden DVS,dus geen kabel naar de ontvanger.

Badge +19

Zie je zitten om een kabel te trekken naar de woonkamer?

Heb  toen expres dvs gedaan in woonkamer om geen kabel te trekken

Badge +19

Snap ik maar die zijn behoorlijk storingsgevoelig en die zijn of voor tv of voor wifi. beide wordt vaak lastig. Het modem staat in de meterkast?

Wanneer ik de experia wifi in de meterkast hang bij de experia box,zou ik dan goeie wifi beneden hebben?

Badge +19

Ja maar dan zou ik em wel net buiten de meterkast neerzetten. Op een plankje of tafeltje in de gang bijvoorbeeld.

Ok zal ik morgens eens proberen

Badge +19

Top. laat even weten hoe het afloopt.

Heb nu kabel getrokken van meterkast naar woonkamer,(zelfde buis waar telefoonkabel doorloopt) en daar experia wifi aangesloten,zit nu niet meer op DVS.

Badge +19

En dan sluit je de tv ontvanger aan op de 2de poort van de experia wifi :wink:  nou dan heb je het goed voor mekaar!!

Dank je,eindelijk opgelost en overal goeie wifi.

Badge +19

Top gedaan @Pat1972 . Mocht je ooit weer tegen een probleem lopen dan kom je meteen weer hier he?