Beantwoord

Experia Wifi + gastnetwerk

• 25 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 1584 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik was heel blij met het gastnetwerk in mijn Experiabox V10. Ik was helaas wat minder blij met het bereik van mijn wifi. Dus kreeg ik heel netjes - gratis - Experia Wifi access points. Top, wifi bereik is nu prima, (vrijwel) overal in huis.
Echter is nu wifi op de Experiabox uitgeschakeld, waardoor ik ook geen gastnetwerk meer heb. En de Experia Wifi access points hebben geen optie voor een gastnetwerk. Wanneer komt die optie er wel?
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 oktober 2018, 09:53

Dit klopt. De Experia WIfi is zo gemaakt dat hij op de V8, V9 en V10 de wifi uitzet. Hierdoor mis je dan inderdaad wel het gastnetwerk. Of en wanneer die optie in de Experia Wifi geactiveerd wordt is helaas nog niet bekend. Daar durf ik op dit moment dan ook geen gok op te wagen. Zodra we informatie krijgen over updates van de Experia Wifi, dan laten we dit op het forum weten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dit klopt. De Experia WIfi is zo gemaakt dat hij op de V8, V9 en V10 de wifi uitzet. Hierdoor mis je dan inderdaad wel het gastnetwerk. Of en wanneer die optie in de Experia Wifi geactiveerd wordt is helaas nog niet bekend. Daar durf ik op dit moment dan ook geen gok op te wagen. Zodra we informatie krijgen over updates van de Experia Wifi, dan laten we dit op het forum weten.
Wat je kan proberen is de wifi functie van je router weer aan te zetten via het inlogscherm op 192.168.2.254
( word automatisch uitgezet met installeren experia wifi) Hiermee krijg je weer toegang tot je gastnetwerk.
Volgens de medewerkers van KPN kan dit niet en gaat alles storen. Ik ga het echter wel proberen omdat ik gastennetwerk nodig heb.
Gastennetwerk werkt nu wel dichtbij modem en idd niet bij de experia wifi punten maar dat is voor mij geen probleem.
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
succes.
Reputatie 7
Badge +27
Je kunt wifi op de Experia Box inderdaad weer aanzetten. Echter wordt dit dan ook periodiek weer uitgezet als de Experia Box communiceert met het beheersysteem aan onze kant (bij updates bijvoorbeeld).
Reputatie 3
Badge
Kan ik niet eens zelf het beste antwoord aangeven? Lekker is dat...

Maar zet de Experia Wifi ook wifi van de V10a uit? Want dan geloof ik dat ik best wil wisselen.
Reputatie 7
Badge +27
Zeker kan je zelf het beste antwoord aangeven, dit kan gedaan worden door degene die het topic begint, en door ons moderators. Omdat het feitelijke antwoord op je vraag echter al gegeven is, heb ik dat eergisteren als antwoord gemarkeerd. Dit ten behoeve van meelezende klanten.

De wifi van de V10a wordt niet uitgezet door de Experia Wifi. Het is echter niet bekend of dit ook zo blijft. Als je V10 verder op dit moment goed functioneert kan ik die helaas niet omruilen voor een nieuwe. En, zelfs als dat wel kon, is het niet met zekerheid te zeggen welk type Experia Box je er voor terugkrijgt. Dat hangt af van wat op dat moment klaar ligt in voorraad.
Hallo, ik lees hier dat 6 maanden geleden al gedachtegoed is geweest over een gastnetwerk op de Experia wifi versterker bedraad. Heb deze zojuist ontvangen en geïnstalleerd. Dat laatste is en groot woord, want het is aan de kabeltjes hangen en aanzetten en alles werkt. Pluim hiervoor.
Minder te spreken ben ik inderdaad dat er dan geen gastnetwerk meer is. Jammer dat de helpdesk hier niet van op de hoogte is, want die gaven met zekerheid aan dat er zeker een gastnetwerk op zit. De wifi op de V10 weer aanzetten is geen oplossing, want die wordt binnen no time weer uitgezet.
Bij deze wil ik pleiten bij KPN om z.s.m. een gastnetwerk toe te voegen of in te regelen dat bij de V10 de wifi aan kan blijven. Gastnetwerk is een noodzaak voor zoals het woord al zegt je gasten een beveiligde wifi aan te bieden, en daarnaast gebruik ik het voor de domotica. Dit om reden dat die apparaten niet veilig zijn, en ik mijn bankzaken wel op een veilig netwerk wil uitvoeren.
Heb de wifi versterkers dus weer uit het netwerk gehaald en wacht op verbetering van de functionaliteit.
Aanvullend puntje wat mij opviel, dichtbij de versterker web je een goed en sterk signaal, maar het valt eerder en abrupter weg dan de V10. Wellicht kan met een update hier ook verbetering in aangebracht worden?
Wordt graag op de hoogte gehouden. Zoals gezegd nu niet in gebruik, dus updates zullen niet binnenkomen.

Reageer