Beantwoord

Experia WiFi verbinden met draadloze Super Wifipunten

  • 21 January 2020
  • 16 reacties
  • 4107 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb momenteel 2 bedrade wifi experia versterkers aangesloten. Op 1 plek blijft mijn wifi instabiel. Ik heb daar geen mogelijk voor het aanleggen van een bedrade versterker. Ik heb gelezen dat de nieuwe draadloze super wifi versterkers ook samenwerken met de wifi experiaversterkers. Hoe gaat het aansluiten van deze draadloze versterker? 
Ook rechtstreeks op de experiabox naast de bedrade experia wifi versterker of op de experia wifiversterker?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 7 February 2020, 16:19

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat "super", waar heeft u dat vandaan? Want dat is het helemaal niet. En KPN gebruikt die termologie ook zeker niet.

Hoe het koppelen precies werkt weet ik niet. Maar er zal vast wel een handleiding bij zitten als je ze aanschaft :wink:

Reputatie 1

de term Super WiFi wordt door KPN gebruikt op de website waar beide soorten versterkers aangeboden wore

Reputatie 6
Badge +9

Dag @hdj53. Van harte welkom hier en bedankt voor je vraag. Het klopt inderdaad dat we KPN Super Wifipunten aanbieden. Die zijn relatief nieuw en daardoor is de informatie over het installeren van de WiFi-punten en de samenwerking met de Experia WiFi nog wat tegenstrijdig. Ik heb daarom direct navraag voor je gedaan binnen de organisatie, zodat ik in ieder geval zeker weet dat ik jou van het enige juiste antwoord voorzie. :slight_smile:  Als ik een reactie heb, dan laat ik het weten. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Wonderlijk. Het is de eerste keer dat ik dat hier op forum lees. Over dat "super"...

Reputatie 6
Badge +9

Dag @hdj53, ik heb nog geen eenduidig antwoord, maar ik ben er nog mee bezig! Voor de installatie van het KPN Super Wifipunt geldt: de eerste versterker sluit je met een ethernetkabel aan op je Experia Box. De tweede versterker kun je, nadat je deze tijdelijk bekabeld hebt aangesloten, draadloos plaatsen tussen je Experia Box en de locatie waar je WiFi slecht is. 

Reputatie 1

Hallo Natasja,

ik heb de afgelopen dagen ook nog bezig geweest. Ik heb op dit moment 2 bedrade Experia boxen aangesloten. Begane grond woonkamer en een exemplaar op de eerste verdieping. Wifi op de begane grond en eerste verdieping is erg goed. Probleem die ik heb is mijn wifi bij de aanbouw zowel bijkeuken als garage, signaal is zwak en niet altijd even stabiel. Afgelopen nacht weer melding dat bij beide systemen de verbinding verbroken is. Hierbij is het lastig om te bepalen of het netwerk zwak is of dat KPN een update van ….. uitvoert. Garage en bijkeuken zijn ook de locaties waar mijn Netatmo Presence camera’s hangen. 
Nadat ik afgelopen vrijdag van de wifi Experia versterker op de eerste verdieping het 2,4 Ghz kanaal vastgezet heb op kanaal 11 lijkt het wat stabieler te zijn. Wat mij opvalt is dat ik niet op Experia Wifi versterker kan inloggen van de begane grond, het ip adres springt automatisch op het adres van de Experia Wifi versterker van de eerste verdieping. Deze dan maar even uitzetten kan een oplossing zijn om te kunnen inloggen. Het volgende wat ik wil proberen is om de bandbreedte vast te zetten op 20/40 en daarna op 40 om te zien of het dan beter gaat. 
Uiteraard kan ik ook proberen om nog een extra Experia Wifi Versterker aan te sluiten ergens tussen de garage en bijkeuken. Heb ik afgelopen week geprobeerd met de nieuwe  witte “draadloze schotels” i.c.m. mijn huidige twee Experia Wifi versterkers maar dat is geen succes gebleken, bij mij werkte deze combinatie niet echt goed.

Maar om eerlijk te zijn is het probleem dat ik geen € 49 over heb voor de aanschaf van nog een Experia Wifi versterker om het te proberen. 

Ter voorkoming van misverstanden: stabiliteitsproblemen doen zich alleen voor bij de combinatie Apple Woning (HomeKit) en de Netatmo Presence outdoor camera.

Reputatie 1

Hallo Natasja,

 

even terugkomend op mijn bericht van vanmiddag. Ik lees op het forum dat er momenteel een update uitgerold wordt van de Experia Wifi versterkers vandaar mijn uitval van afgelopen nacht. Ook heb ik gelezen dat de Experia Wifi versterkers vanaf de vorige update (november 2019) werken met master/slave waarbij je via de webinterface alleen de master (blauw lampje) knippert) kunt benaderen. 
 

groet

 

henri

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @hdj53. Er wordt deze week inderdaad nieuwe software voor de Experia WiFi uitgerold. Het is dus heel goed mogelijk dat de verbinding 's nachts verbrak. Ik begrijp dat je eerdere vragen daarmee ook beantwoord zijn? :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo Natasja,

mijn vragen zijn inderdaad beantwoord.

 

groet

 

henri

Reputatie 1

Dag @hdj53, ik heb nog geen eenduidig antwoord, maar ik ben er nog mee bezig! Voor de installatie van het KPN Super Wifipunt geldt: de eerste versterker sluit je met een ethernetkabel aan op je Experia Box. De tweede versterker kun je, nadat je deze tijdelijk bekabeld hebt aangesloten, draadloos plaatsen tussen je Experia Box en de locatie waar je WiFi slecht is. 

@Natasja is er al iets meer bekend voor wat betreft de allereerste vraag (althans mijn interpretatie daarvan :-) )? Ik heb ook 2 bedrade Experia Wifi’s aangesloten en vraag me af of ik de twee superwifi’s die ik besteld heb (na bedrade installatie) draadloos kan verbinden met de bedrade Experia wifi’s of dat één van de superwifi's dan toch perse bedraad aangesloten moet worden.

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb inmiddels meer informatie wat de KPN Super Wifipunten betreft, @hdj53 en @moorst:slight_smile:  Ik zet die even op een rijtje. 

  • Hoe sluit ik de KPN Super Wifipunten aan?
    Er moet altijd één KPN Super Wifipunt bekabeld zijn aangesloten op je modem. Het eerste WiFi-punt sluit je met de gele ethernetkabel aan op je Experia Box. Vervolgens zet je het KPN Super Wifipunt aan met de aan/uit-knop. Na 3-5 minuten gaat het lampje groen branden. Het eerste Wifipunt neemt de WiFi-functie van de modem over. Voordat je het tweede punt draadloos kunt aansluiten, sluit je dit eerst ook bekabeld aan en doorloop je dezelfde stappen als bij het eerste Wifipunt. Zodra het lampje groen brandt, ontkoppel je het tweede punt en plaats je dit tussen de Experia Box en de locatie waar je slecht signaal hebt. Als de locatie goed is brandt het lampje groen. Brandt het lampje oranje, geel of rood? Plaats het Wifipunt dan dichter bij je eerste Wifipunt.
     
  • Werkt het KPN Super Wifipunt samen met de Experia WiFi?
    Ja, in principe wel. Wel is het van belang dat de Experia WiFi minimaal firmwareversie 1.00.26v3 heeft. De vorige versie (1.00.19v2) heeft namelijk geen mesh/roaming functionaliteit. 
     
  • Kan ik twee KPN Super Wifipunten draadloos aansluiten op de Experia WiFi's?
    Dit is niet mogelijk. Er moet altijd één KPN Super Wifipunt bedraad verbonden zijn met je Experia Box. Je kunt je Experia WiFi's bij de installatie van de KPN Super Wifipunten dus in eerste instantie buiten beschouwing laten. 

Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is! Als er nog wel vragen zijn, dan lees ik het graag.

Reputatie 1

Dank je wel, @Natasja . Inderdaad helemaal duidelijk. Ik kan inmiddels uit eigen ervaring ook melden dat je inderdaad 1 superwifi bedraad moet aansluiten. Heb heel eigenwijs nog geprobeerd een superwifi via wps op een experia wifi aan te sluiten en dat werkte inderdaad ook niet bij mij. 

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat het zo duidelijk is, @moorst en juist prima dat je het nog even hebt getest hoor. :wink:  Dan weten we nu honderd procent zeker dat bovenstaande informatie klopt! Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt. 

Kan je ook je tv aansluiten op de wifi versterker.

mvrgr L.P.A

Reputatie 7
Badge +11

Zie voor info SuperWifi lan verbinding TV

Reputatie 6
Badge +9

Dag @L.P.A. Ik zie dat je vraag al uitstekend is beantwoord door @Tycha:slight_smile: Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reageer