Vraag

Experia wifi versterker werkt niet met mijn nieuwe router Experia V10a

  • 23 November 2020
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe router (Experia V10a) en in het begin hebben mijn beide Experia WiFi versterkers die ik daarop heb aangesloten prima gefunctioneerd. Sinds n week of twee echter make beide Experia WiFi versterkers geen contact meer met apparaten in de nabijheid, zoals mijn telefoon.  Normaal gesproken gaat op deze versterker een 3e ledje branden zodra een apparaat verbonden is, maar dat gebeurt bij mij dus niet meer. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb alle systemen (inclusief beide Experia versterkers) ge-reset, maar zonder resultaat.


5 reacties

Badge +19

Heb je al eens ingelogd op de  experia wifi's? Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waar het blauwe lampje knippert. 

Dank voor je reactie. Die pagina kan ik niet openen, weet niet waarom. Heb vervolgens geprobeerd met pagina 192.168.2.254, maar daar kan ik niet inloggen, want wachtwoord werkt niet om een of andere reden

Badge +19

Helemaal opnieuw beginnen.  Alles loskoppelen van de experiabox,  reset de experiabox en dan 1 voor 1 de experia wifi's aansluiten. Wel eerst resetten. Zou moeten werken.

Reputatie 3
Badge +2

Log even in op je modem om te zien welke IP adressen je Experia WiFi punten hebben. Een van de twee is je primaire punt en daar dien je dan ook op in te loggen.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Frank S ,

 

Ik denk dat er een miscommunicatie is geweest tussen jou en @Joep1965 .

 

IP adres van de ExperiaWifi en het bijbehorende (admin webinterface) wachtwoord en IP adres van de ExperiaBox verschillen van elkaar.

 

Experia Box IP adres is:

192.168.2.254

( hier vul je het admin wachtwoord achter op je experiabox in ) 

 

Experia Wifi IP adres is :

192.168.2.150

( & hier vul je dus het admin wachtwoord van de experia wifi in )

 

Om op een van deze twee in te loggen moet je wel verbonden zijn (bv. door middel van een kabel). 

Reageer