Beantwoord

Experia wifi versterkers

  • 23 December 2019
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken

Ik heb problemen met het aansluiten van de versterkers. Met de KPN thuis app kan hij de versterkers niet vinden. Wanneer hij wel goed lijkt aangesloten te zijn zegt de KPN thuis app dat ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk. Als ik de app op een ander apparaat zet vraagt hij of dit mijn thuisnetwerk is. Dan krijg ik mijn oude netwerk naam te zien van de Experia box die een jaar geleden is vervangen. Alles al meerdere malen gereset zonder resultaat. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 December 2019, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Remco, welkom op het forum! Jammer dat het aansluiten moeizaam gaat. Maak je gebruik van de zwarte Experia Wifi, of de witte, ronde Draadloze Wifi Versterkers? Als hij wel goed aangesloten lijkt te zijn, maar de app zegt van niet, heb je dan wel internet?

Ik maak gebruik van de zwarte. Is bedraad aangesloten op de experiabox V10. Tijdens het zoeken naar de experia wifi versterker gaat hij van de wifi af en zegt de app dat hij geen versterker kan vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Wil je jouw forumprofiel invullen, dan kijk ik hier ook de boel even na. En kun je aangeven wat je precies al gedaan hebt qua resetten?

Mocht je het nog niet op onderstaande manier hebben gedaan, probeer dat nog even.

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset de Experia Box via de webinterface (inlog via https://192.168.2.254, dan bovenaan Instellingen, dan link Herstart/Reset, kies voor reset). Deze manier zorgt ervoor dat eventuele oude opgeslagen Wifi netwerknamen bij ons verwijderd worden.
  • reset de Experia Wifi's
  • sluit ze opnieuw aan

Bedankt voor de reactie. Alles lijkt nu te werken.

Mijn situatie is dat ik in een drive-inn woning woon. Dus de eerste verdieping is de garage. Daar hangt ook de experia box met een experia wifi versterker. De tweede verdieping is de woonkamer. Daar staat de tweede experia wifi versterker. Werkt super goed nu. Alleen als ik met mijn telefoon naar de derde verdieping loop zie ik in de kpn thuis app dat ik verbonden ben met de versterker in de garage.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat het nu weer goed werkt. Het is mogelijk dat je inderdaad verbinding maakt met de Experia Wifi in de garage op dat moment. Als die dan net een wat sterker signaal heeft, dan krijgt die de voorkeur. Heb je op de derde verdieping nog wel een goede wifi ervaring?

Ik heb de kinderen nog niet horen klagen. Dus ben super blij met uw hulp. Bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Mooi zo, goed om te horen :smile: