Beantwoord

Experiabox 10a

  • 31 October 2019
  • 17 reacties
  • 700 keer bekeken

Bij mijn verhuizing heeft de kpn mijn modem, een V8, vervangen voor een V10A. Achterop deze V10A zit een stikker met inloggegevens. Ik kan echter met geen mogelijkheid in het modem komen met het opgegeven admin wachtwoord. Zelfs na een factory reset niet.

icon

Beste antwoord door Henkie23 3 November 2019, 22:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Henkie23 

Het gekozen lettertype is ongelukkig, want een aantal letters lijken nogal op elkaar.

Bijvoorbeeld hoofdletter I (ie) en kleine letter l (el), hoofdletter O en cijfer 0 en kleine letter o

Je zal wat moeten “experimenteren” en gokken.

Voorbeeld: staat daar nou een l (ie) of een I (el)?

Bij mij staat niets onduidelijks.

Dit is het dus niet.

Reputatie 7
Badge +9

Probeer eens met je oude login gegevens van je vorige Experiabox.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft een monteur het modem geïnstalleerd? Mogenlijk heeft die het wachtwoord veranderd. Enige manier om er dan nog in te komen is door hem te resetten met een paperclip.

Reputatie 7
Badge +9

@Nick83 er is al een factory resetten gegeven. Zie zijn eerste bericht. Goed lezen.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 er is al een factory resetten gegeven. Zie zijn eerste bericht. Goed lezen.

Nog een x doen dan...

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @Henkie23 

Het gekozen lettertype is ongelukkig, want een aantal letters lijken nogal op elkaar.

Bijvoorbeeld hoofdletter I (ie) en kleine letter l (el), hoofdletter O en cijfer 0 en kleine letter o

Je zal wat moeten “experimenteren” en gokken.

Voorbeeld: staat daar nou een l (ie) of een I (el)?

Volgens mij staat er een ! (uitroepteken)

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Henkie23 

Het gekozen lettertype is ongelukkig, want een aantal letters lijken nogal op elkaar.

Bijvoorbeeld hoofdletter I (ie) en kleine letter l (el), hoofdletter O en cijfer 0 en kleine letter o

Je zal wat moeten “experimenteren” en gokken.

Voorbeeld: staat daar nou een l (ie) of een I (el)?

Volgens mij staat er een ! (uitroepteken)

Dat kan, maar misschien gewoon een slechte afdruk ofzo. Sowieso is het maar een voorbeeld, niet wat TS op zijn v10a heeft staan.

Het modem verschillende keren gereset, maar hij blijft het wachtwoord niet goede vinden.

Ook de KPN helpdesk wou me niet helpen, heel onbeschoft geholpen.

Zo van dan kom je maar niet in je modem.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Henkie, welkom hier. 

Via welk adres probeer je in te loggen? Dit? http://192.168.2.254  Zie je dan ook onderstaand scherm? 

 

 

 

Ook de KPN helpdesk wou me niet helpen, heel onbeschoft geholpen.

Hier ga ik nog werk van maken. Maar eerst het probleem oplossen. Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? En voor mijn duidelijkheid, je hebt een reset uitgevoerd door het kleine resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip voor ong 10 seconden? 

 

@Nick83 er is al een factory resetten gegeven. Zie zijn eerste bericht. Goed lezen.

@Hoopvol Lief blijven. ;) 

Ik heb mń profiel verder ingevuld.

En ja, ik probeer idd in te loggen via 192.168.2.254

En ja, ik heb ook een paar maal gereset door met een paperclip het kleine resetknopje ingedrukt te houden.

 

Het punt is dat de monteur van de KPN het wachtwoord heeft gewijzigd tijdens de installatie denk ik. Hij vertelde namelijk dat hij het zou opschrijven voor me. Dat laatste is hij echter vergeten. Ik snap trouwens niet waarom hij het zou veranderen? En met resetten komt hij dus niet meer in het achterop genoemde wachtwoord.

Zie mijn laatste reactie.

Reputatie 7
Badge +24

Na resetten zou het wachtwoord wat achterop staat weer actief moeten zijn. Als je vervolgens de eerste x inlogt, dan MOET je vervolgens een ander wachtwoord kiezen. Daarom heeft die monteur dat wachtwoord dus veranderd. Niet omdat ie dat leuk vond, maar omdat het niet anders kon.

Na resetten zou het wachtwoord wat achterop staat weer actief moeten zijn. Als je vervolgens de eerste x inlogt, dan MOET je vervolgens een ander wachtwoord kiezen. Daarom. Heeft die monteur dat wachtwoord dus veranderd.

Ik kan resetten wat ik wil, het wachtwoord achterop pikt hij niet.

Na resetten zou het wachtwoord wat achterop staat weer actief moeten zijn. Als je vervolgens de eerste x inlogt, dan MOET je vervolgens een ander wachtwoord kiezen. Daarom. Heeft die monteur dat wachtwoord dus veranderd.

Ik kan resetten wat ik wil, het wachtwoord achterop pikt hij niet.

Ik typte nu mijn wachtwoord in een tekstverwerker en ben er nu achter waarom hij niet werkte.

Er zit een ^ in. Aangezien je niet ziet wat je typt, kwam ik er nu echter dat ik na de ^ een spatie moest typen om hem te krijgen. Ben er nu dus wel in.

 

Reputatie 7
Badge +21

Ai, dat is "gemeen", zulke speciale karakters in het wachtwoord.

Meestal kan je het wachtwoord tijdens het typen wel zichtbaar maken, weet niet of dat bij de v10a ook werkt. Bij mijn v10 (zonder a) in ieder geval wel (getest met "fake” :wink: wachtwoord)

 

Reputatie 7
Badge +24

Er zit een ^ in. Aangezien je niet ziet wat je typt, kwam ik er nu echter dat ik na de ^ een spatie moest typen om hem te krijgen. Ben er nu dus wel in.

 

Fijn dat het duidelijk is waarom het niet lukte, dank ook voor de terugkoppeling hier. Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn. :)