Beantwoord

Experiabox en Chromecast; geen verbinding

  • 16 February 2019
  • 11 reacties
  • 3735 keer bekeken

Hallo, ik ben onlangs overgegaan op glasvezel en heb een nieuwe experiabox V10a. Alles functioneert naar behoren behalve mijn chromecast. Ik krijg geen verbinding meer met de Chromecast en kan deze dus ook nu niet meer gebruiken.
Meerdere keren met KPN gesproken maar die kunnen mij niet meer helpen. Ik heb in de experiabox de UPnP functie aangevinkt, maar tot nu toe geen succes.
wie kan mij hiermee verder helpen?

groet

Dico
icon

Beste antwoord door wjb 16 February 2019, 18:27

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
UPnP heeft niets hiermee te maken, die kan je beter weer uitzetten. UPnP is alleen interessant voor mensen met een gameconsole zoals bijvoorbeeld een Playstation 4.
Ik neem aan dat je geprobeerd hebt de Chromecast opnieuw te verbinden met de wifi nadat je de Chromecast een factory reset hebt gegeven. Zo niet, probeer dat dan nog eens.

De V10A heeft helaas nog heel wat kinderziektes t.a.v. DHCP en wifi, maar of dat ook debet is aan dit probleem weet ik nog niet.
hoi, dank voor je reactie. Ik heb de Chromecast gereset, Google home app opnieuw geïnstalleerd. Mag allemaal niet helpen.
Ik heb ook al gezocht en zou ook iets kunnen zijn met bepaalde kanalen. Maar weet niet wat ik daar mee moet doen
ik baal er wel van
Reputatie 7
Heb je een Chromecast 1, 2 of 3?

Kan je met die Chromecast verbinden vanuit Google Home?
Wat krijg je te zien in Google Home? (Screenshot)
Ik heb een chromecast 1. Ik kan niet verbinden vanuit Google home. Er staat: geen apparaten gevonden.
tv staat aan, witte lampje knippert maar geen verbinding
Reputatie 2
Badge
Heeft een KPN medewerker ook iets besproken in de richting van 2.4GHz en 5GHz netwerken?
De Chromecast 1 biedt enkel ondersteuning voor 2.4GHz netwerken (802.11b/g/n). Mocht de Experiabox dus ingesteld staan op bijv. 5GHz en 802.11ac dan zal je Chromecast het netwerk niet zien.
Reputatie 7
Ik heb een chromecast 1. Ik kan niet verbinden vanuit Google home. Er staat: geen apparaten gevonden.
tv staat aan, witte lampje knippert maar geen verbinding

Het wit knipperende lampje geeft aan dat de Chromecast nog niet geconfigureerd is.
Volg de instructies om te verbinden met een apparaat in de buurt.
Zie https://support.google.com/chromecast/answer/7073953?hl=nl&ref_topic=6373850
Hoi Rob, ik vermoed dat het idd met de 2.4 GHz en 5 GHz te maken heeft. De vraag is hoe kan ik dit zien en aanpassen.
Ik heb ingelogd op mijn modem en beide 2.4 en 5 GHz staan aan. Of moet daar iets in gewijzigd worden? Zo ja wat zou dat moeten zijn?
Reputatie 7
Jouw Chromecast heeft helemaal nog geen verbinding met jouw wifi en dus zal jij eerst met het wifi netwerk van de Chromecast zelf moeten verbinden. (ChromecastXXXX) Dan kan je de Chromecast instellen zodat deze verbinding gaat maken met de wifi van de Experia Box.
Ha WJB,
je hebt de oplossing. Hoe simpel. Ik heb idd eerst netwerk van Chromecast verbinding gemaakt en toen werd de choprmecast zichtbaar.
voorheen ging dit op de een of andere manier vanzelf.

conclusie: probleem opgelost, ik kan weer casten.
alle anderen: dank voor het meedenken
Reputatie 7
Je moet maar één keer met de wifi van de Chromecast verbinden en dan met Google Home de Chromecast instellen/configureren zodat deze met de wifi van de Experia Box verbinding gaat maken.
Een volgende keer kan je dan gewoon via de wifi van de Experia Box casten.
Reputatie 7
@wjb weet je nog dat ik een tijd geleden ook die Chromecast niet aan de praat kreeg?

Toevallig had ik van de week geen iTV ontvangst meer op de Arris, geen idee waar het aan lag, niet eens aan de kabels gezeten.
de V10 eens een volledige reset gegeven, en alles opnieuw en correct ingesteld. Toch zostraks eens die chromecast geprobeerd. En wat denk je,... Hij werkt! 😂

Eigenlijk is het Netflix beeld echt wel veel mooier via de chromecast dan via de Arris merk ik nu!
Maar wij vinden het nu wel makkelijker nu om te schakelen naar de chromecast, dan naar de app op de tv, dat is een ‘gedoe’ krijg ik altijd te horen,...

Reageer