Beantwoord

Experiabox in de kast en TPLINK ARCHER C5400 laten werken Glasvezel televisie en internet.

  • 5 March 2020
  • 7 reacties
  • 906 keer bekeken

Goedendag ik heb KPN glasvezel met Experiabox V10 alles werkt naar behoren Televisie en Internet. Ik had een TP Link Archer C5400 als router voordat de Experiabox draaide. Nu wil ik graag deze TP Link Archer C5400 weer laten werken en de Experiabox weghalen. Omdat de TPlink veel beter te configureren is i.v.m. mijn Synology NAS. Veel gelezen en gezocht hier ook op het Forum van KPN maar kom er niet uit HELAAS. Iemand die mijn Router kan laten werken met televisie en internet wordt beloond. M.v.g Peter

icon

Beste antwoord door wjb 7 March 2020, 14:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @kpnpeter Heb je dit topic van expert @wjb al bekeken. Het staat vol handige info en ik denk Wjb zelf je wellicht ook nog wel wat goede adviezen voor je heeft. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

 

Reputatie 7

Een beloning is natuurlijk altijd leuk, maar ik ben bang dat het met die TP-Link Archer C5400 niet gaat lukken om de Experia Box te vervangen en toch televisie te kunnen blijven kijken.

De reden is dat die TP-Link geen IGMP proxy server heeft die zo ingericht kan worden dat deze aan de WAN zijde met vlan 4 (IPTV) in verbinding staat.

Ook lijkt er geen DD-WRT firmware voor de Archer C5400 te zijn, want anders had dat nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Je kunt die TP-Link wel als tweede router achter de Experia Box plaatsen.

 

Je schrijft trouwens dat je die TP-Link wilt gebruiken omdat deze beter te configureren is i.v.m. een Synology NAS. Tegen welke problemen loop je in dat verband dan aan met jouw V10?

Beter laat dan nooit helaas. Weinig tijd voor deze techniek helaas.

C5400 ligt nog steeds in de kast Pfff

Kan ik de TP Link C5400 misschien langsbrengen bij WJB de Techneut wil ik het graag doen wordt beloond. Maakt niet uit waar je woont.

Neem dat er meedere mensen zijn met Glasvezel TV en Internet 100 mb (telefoon laten vervallen). 

 

Ik geef het niet snel op alleen te weinig tijd om mij kennis van dit spul uit te breiden.

Weet bijna zeker dat die tp link c5400 het kan maar Ik heb te weinig kennis ervoor.

Die c5400 kan IP4 en IP6 scheiden heb ik gezien alleen moet ik dan Lan gescheiden houden tussen TV en Internet op de uitgang C5400. Simpel gezegd met mijn knutsel IQ.

 

Iemand zin om langs te komen Indo Food naar Wens en Drank naar Wens genoeg, reiskosten vergoeding ook.

Techneuten kom maar langs.

Eerst werkend dan afrekenen natuurlijk.

Ligt het aan mijn spul dan krijg je alles natuurlijk gewoon.

mvg

Peter

Almere Stad.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben bang dat het niet gaat lukken met deze router. Zowel DDwrt als openwrt bieden geen ondersteuning voor deze router op dit moment.

Ik zou deze firmware in de gaten houden voor het geval dat de router ondersteund gaat worden.

Want dat is echt je enigste kans om het werkende te krijgen.

oK ik geef het even op.

Dank allen voor de reacties,

mvg

Peter

Hello, would it be possible to use this router for the ones who don't use the TV? 

 

I only have the fiberglass intenet and was wondering if I could use it! 

 

Thanks! 

Reputatie 7

That is possible. If you can't define that the pppoe connection needs to be made on vlan 6 you will have to use a switch between te router and the NTU that support vlans in order to convert the vlan to vlan 6.

Reageer