Beantwoord

Experiabox remote niet meer te bereiken

  • 3 april 2017
  • 3 reacties
  • 146 keer bekeken

Hallo,

sinds de storing bij KPN gister (2 april 2017) is mijn experiabox via zijn remote IP adres onbereikbaar geworden. De experia box instellingen zijn nu alleen nog bereikbaar via het interne ip adres: http://192.168.2.254/ ipv ook het remote adres: http://86.xx.xx.xx (dat werkte tot voor zondag).

Ik heb het modem al gereset e.d.

Iemand een idee wat KPN heeft gewijzigd in haar netwerk dat dit niet meer kan? Oa port forwarding via het externe ip adres werkt hierdoor ook niet meer.

Groeten
Stefan
icon

Beste antwoord door StefanR 3 april 2017, 12:14

Een 4e aan uit heeft nu vanmorgen toch het opgelost....
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
De Experiabox was nooit bereikbaar via het externe IP-adres, dat is nooit echt mogelijk geweest
Wellicht zeg ik het verkeerd. Ik kon altijd de experiabox vanaf mijn wifi netwerk via het externe ip adres bereiken. Kortom via het 86.xx.xx.xx adres. Of het vanaf buiten ook kon zal dan inderdaad niet.

Maar sinds gister reageert dus niks meer op het externe ip adres ook niet als je het dus intern aanroept. Het externe adres is niet veranderd (gecontroleerd via wat mijn ip adres is), de portforwarding staat nog aan naar een machine achter de experiabox. Die was via poort 80 bereikbaar maar sinds gister niet meer. Een 2e machine op poort 82 idem niet meer bereikbaar. Interne ip adressen zijn niet veranderd dus de forwarding klopt nog met de adressen die zij hebben.

Een check van buiten of bijvoorbeeld poort 80 of 82 extern bereikbaar is geeft aan dat die geblokt zijn.

Groet
Stefan
Een 4e aan uit heeft nu vanmorgen toch het opgelost....

Reageer