Vraag

Experiabox V10 gooit VPN eruit

  • 1 April 2019
  • 10 reacties
  • 739 keer bekeken

Ik heb al heel wat jaren internet van KPN en VPN (PIA).
Tot vorige week geen problemen.
Ik start de computer op die maakt verbinding met internet en met VPN.
Na vorige week maakt hij nog steeds die verbinding maar na 15 minuten wordt internet eruit gegooid, meld ik mij dan af bij VPN doet het internet het weer.
Ik heb van Erik_ Moderator het bericht gekregen om het probleem hier voor te leggen.
Wie kan mij helpen?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Leo, vreemd probleem. Ik maak ook gebruik van PIA en de V10 en heb geen verschil gemerkt. Helpt het om met een ander land verbinding te maken?

Er is recent een update geweest van PIA waardoor mogelijk instellingen zijn aangepast. Controleer bijvoorbeeld eens Why is the VPN connection not working or slow with the PIA App? - Knowledgebase / Technical / Troubleshooting - PIA Support Portal.

Als er zonder VPN geen problemen zijn met de verbinding denk ik dat je beter een ticket kunt aanmaken bij PIA voor ondersteuning: Contact Us - PIA Support Portal
Hoi Joran,

Ik heb in januari een update gehad van PIA, wat ik zelf handmatig moest doen want mijn bestuuringssysteem van de computer laat dat anders niet toe.
Dus het lijkt mij sterk dat de update van januari sinds 2 weken opeens dit doet.
Ander land heb ik al diverse malen geprobeerd help ook niet.
Ik heb bij PIA een ticket aangemaakt en hoop dat die kunnen helpen
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Leo Bolus, we zijn weer een tijdje verder. Is het gelukt contact te leggen met PIA? Is er een oplossing uit gekomen?
Hoi Joran,

Nee tot op heden heb ik nog geen oplossing.
Ik heb al meerdere keren met PIA contact gehad maar heeft nog niets uitgehaald.
Reputatie 7
Badge +28
Hebben ze wel wat aanknopingspunten gegeven? Ik denk graag met je mee maar ik weet niet waar we het moeten zoeken. Als het met verschillende servers niet werkt kunnen we een routeringsprobleem uitsluiten. Om de PIA client (en instellingen) ook uit te sluiten kun je eens proberen gebruik te maken van OpenVPN, via deze instructies: Windows OpenVPN. Als dat wel stabiel werkt gaat er iets niet goed in de instellingen van de PIA client.
Beste Joran,

Ik heb van het weekend deze email van PIA ontvangen, na de logbestanden te hebben verstuurd.

Omdat VPN's via een virtueel 10.x.x.x-netwerk werken, kunnen gebruikers met een lokale standaardgateway die begint met 10.x.x.x verbindingsproblemen ondervinden. De resolutie is om uw standaardgateway / DHCP-netwerkbereik in uw router te wijzigen in 172.16.0.0 - 172.31.255.255 of 192.168.0.0 - 192.168.255.255

Ik heb in de router gekeken maar de 192 staat er al in en veranderen dan krijg ik een foutmelding.
OpenVPN met de link voor Windows ik werk niet met Windows dus dat valt voor mij af.
Reputatie 7
Badge +28
De 192.168 range is prima. Apart dat ze tot die conclusie zijn gekomen. Er zijn geen andere netwerkapparaten in je thuisnetwerk?

OpenVPN is meer een workaround dan een oplossing maar het is wel interessant om te weten of dat wel goed werkt. Hier de handleidingen voor Linux: Linux (OpenVPN Terminal Connection) (links alle distro's). Als je een Mac gebruikt kun je Tunnelblick gebruiken: macOS OpenVPN TunnelBlick
Hoi Joran,

Behalve mijn mobiele telefoon die op wifi draait heb ik geen andere netwerkapparaten in mijn thuisnetwerk.

OpenVPN voor Linux via de link van Pia werkt ook niet, ik ben een hele middag bezig geweest en lukt ook niet.
Maar bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +28
Frustrerend dit! Kaart nog even bij PIA aan dat je al de goede range gebruikt, dan hoop ik dat zij een betere oplossing kunnen vinden. Ik hoop op je begrip dat ik niet veel kan betekenen als de verbinding zonder VPN wel goed werkt. Ik ben wel erg benieuwd naar de oorzaak. Misschien dat andere forumgebruikers nog suggesties hebben.


En al een oplossing gehad?

Reageer