Vraag

Experiabox v10 i.c.m. PS3. Kom niet op wifi

• 15 februari 2017
  • 17 reacties
  • 383 keer bekeken

Ik heb een experiav10 box , sinds kort
En ik gebruik altijd wifi voor mijn ps3 , maar die kan geen verbinding maken
na het invoeren van de wpa-2 code geeft hij aan dat de ingevoerde wpa sleutel incorrect is, ik heb het tig keer geprobeerd en ben er zeker van dat ik de code goed heb ingevoerd

voorheen heb ik dit probleem nooit gehad, wel nu ik een v10 box heb staan

ik heb al even gegoogled naar mogelijke problemen en nu word er aangegeven dat ik de volgende code,s zelf moet indienen

IP-adres
Subnetmasker
Standaardrouter
Primaire DNS
Secundaire DNS

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

17 reacties

Hoe kom ik aan die code's?

Of heeft iemand een andere oplossing
Als ik dit van te voren wist?

ik vind ook niet echt goeie recenties over deze box, ik heb ook het snelste internet gekozen en alsnog is me tellefoon( nieuwe iphone) sneller met 4G terwijl me internet bundel op is en dus heel traag is, dan nog heb ik sneller internet dan met wifi
er stond dat ik hier sneller iemand te spreken krijg dan aan de tellefoon, ik hoop niet dat ik hier ook 18 minuten in de wacht sta
Reputatie 7
Badge +30
Die "codes" heb je niet nodig. Je kan je PS3 gewoon aansluiten, en UPnP aanzetten op de Experiabox.

Daarnaast zijn die "codes" totaal niet gerelateerd aan de melding die je krijgt. Log eens in op die Experiabox, en kijk eens welke WPA-sleutel daar staat. (Onder Status > Geavanceerd > WiFi)
Bedankt voor u reactie
Zit er een knopje voor op die box
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor knopje? Waarvoor?
bedankt voor de hulp, maar ik heb geen computer/laptop dus het houd op, ik doe alles wat ik nodig heb , moet doen op me tellefoon , en print via wifi

ik ga hier geen laptop of wat dan ook voor aanschaffen, ik heb dit probleem nog nooit gehad met andere boxen
ik ga weer verder, iig bedankt
Voortaan google ik wel eerst even recenties
Reputatie 7
Badge +30
Ik wens je alvast veel succes, maar als je nu gewoon m'n vraag las. Je hebt uberhaupt nergens een laptop voor nodig. Alleen één ander apparaat naast je PS3. Dit kan een telefoon zijn, een tablet, computer, laptop whatever.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Davy, welkom. Het zou niet al te ingewikkeld moeten zijn. Als je een melding krijgt dat de WPA sleutel incorrect is dan gaat het fout bij het invoeren. Staat verder los van de kwaliteit. Een beter modem dan de V10 vind je niet bij KPN op dit moment. Die andere "codes" heb je zoals Robin al zegt niet nodig. Ik hoop dat je eruit komt. Als je toch nog hulp wil geef dan een gil. Nog wat algemene tips voor de PS3(en andere consoles):

- Sluit 'm bekabeld aan op je modem. Een stuk beter dan WiFi.
- Zet UPnP aan in het modem. Portforwards zijn (vaak) niet nodig.

Thanks Robin!
Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Ik krijg met geen enkele wpa code verbinding. Ik heb verschillende wpa sleutels ingesteld en geen 1 Pakt hij er. Ik heb dit met 2 verschillende telefoons geprobeerd, op de 5 en 2.4 GHz band.

Bedraad werkt alles prima.
Reputatie 7
Badge +30
Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Ik krijg met geen enkele wpa code verbinding. Ik heb verschillende wpa sleutels ingesteld en geen 1 Pakt hij er. Ik heb dit met 2 verschillende telefoons geprobeerd, op de 5 en 2.4 GHz band.

Bedraad werkt alles prima.

Ik neem aan dat je ook verschillende SSIDs hebt?
Ja dat klopt, 2 verschillende namen.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Davy, ik hoop dat je eruit komt!

Welkom @Wdawn! Apart, dus geen enkel apparaat kan op WiFi? Je hebt dan ongetwijfeld ingelogd in de V10. Zou je 'm nog eens willen veranderen, en weer proberen te verbinden? Vreemde situatie. Als je niet te veel hebt aangepast in het modem kan je in het uiterste geval een keer het modem resetten. Kijken of de standaard codes weer werken.
Reputatie 7
Badge +24
Is het inmiddels gelukt @Wdawn?
Excuus, het is nu gelukt. ik heb niks veranderd en in ene keer kan alles verbinden.
ik heb alleen met de kanalen van de andere accespoints zitten spelen, schijnbaar was dat het probleem.
Nu hebben de 3 routers allemaal een ander kanaal.

Bedankt voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +24
Maar het werkt nu gelukkig wel. 🙂 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten.

Reageer