Beantwoord

Experiabox v10 in bridgemodus zetten

• 29 juli 2018
  • 12 reacties
  • 1348 keer bekeken

Mijn Experiabox staat in de meterkast en het signaal is daardoor niet sterk genoegl. Ik wil daarom mijn Time Capsule (Apple) als router laten fungeren. Hoe kan ik mijn Experiabox in bridgemodus zetten?
icon

Beste antwoord door Steven77 30 juli 2018, 19:33

Het is mij gelukt! Het probleem zat in de switch. Ik heb mijn TC direct aan mijn Experiabox gekoppeld met een cat 6 kabel en de switch in een ander netwerk gezet. Ik heb nu twee netwerken en dat werk perfect. De DHCP op mijn TC uitgezet en een statische IP gebruikt die buiten de range van de Experiabox valt.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @Steven77!
Het is helaas niet mogelijk om de V10 te bridgen.
Je kan natuurlijk wel de Time Capsule via een UTP-kabel er achter hangen en als accesspoint gebruiken. Als je enkel de Time Capsule wil gebruiken kun je de WiFi op de V10 zelf eventueel ook nog uitzetten.
Denk hierbij, bij beide gevallen, wel om dat je de DHCP uitzet op de Time Capsule, anders krijg je foutcodes op de tv en IP-conflicten 🙂
Goedenavond Raymond. Wat een snelle reactie. Bedankt!

Moet ik dat mijn Time Capsule in Bridgemodus zetten? Ik heb hem nu zo staan maar dan is mijn internetsnelheid aanzienlijk lager. Moet ik dan waarschijnlijk DHCP naar statisch wijzigen?
Reputatie 6
Badge +9
Ik was nog bezig met een kleine toevoeging over de DHCP toen je reageerde, zie bovenstaande.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van hoe je de Time Capsule precies aansluit. :(
Je zou hem even zonder Bridgemodus kunnen proberen. Trial en error gebruik ik in dit soort situaties zelf altijd 😉
Bedankt Raymond. Ik ga met de instellingen spelen. Fijne avond.
Reputatie 6
Badge +9
Super! Als je er niet uitkomt, laat het vooral weten, wellicht dat er andere klanten zijn die ook een Time Capsule hebben aangesloten en hier wel alle verstand van hebben.
Ik laat het zeker weten. Ik heb nu verbinding maar mijn snelheid van mijn wifi is erg laag tot niets (max. 1.,6 mb).

Morgen ga ik het verder uitzoeken.

Andere tips zijn zeker welkom want mijn technische kennis is beperkt ;-)

Tot zover bedankt Raymond.
Het is mij gelukt! Het probleem zat in de switch. Ik heb mijn TC direct aan mijn Experiabox gekoppeld met een cat 6 kabel en de switch in een ander netwerk gezet. Ik heb nu twee netwerken en dat werk perfect. De DHCP op mijn TC uitgezet en een statische IP gebruikt die buiten de range van de Experiabox valt.
Reputatie 6
Badge +9
Ah kijk aan! Goed om te horen!
Niks zo fijn als WiFi dat altijd werkt zoals jij wil dat het werkt 😉
Reputatie 7
Wat zat er nog meer aangesloten op die switch?
Mijn KPN kastje, Apple TV en PlayStation. Door jouw reactie over mogelijke IP-fouten werd ik aan het denken gezet. Vandaar dat ik al mijn Apple apparatuur aan dir TC heb gekoppeld in een ander netwerk.

Mijn Apple TV werkt nu ook zonder haperen dus je tips hebben gewerkt. Bedankt Raymond!

Steven, wat bedoel je met een statische IP die buiten de range valt?

Ik heb mijn TC in een andere kamer staan, bekabeld aan de EB. TC staat in bridge modus omdat het alleen een AC is. Bij mij ging het mis doordat ik IMGP snooping niet aan had staan waardoor de TV streams mijn WIFI verziekten. Verder had ik een verouderde switch waar IMGP snooping niet op kon instellen waardoor alle andere AP ook een verziekt WIFI hadden. Die heb ik ook vervangen. Geen problemen meer.
Reputatie 6
Badge +9
Steven, wat bedoel je met een statische IP die buiten de range valt? DHCP range 192.168.2.1 - 2.200, statische IP van de TC gezet op bijvoorbeeld 2.210. Het zou echter net zo min een probleem moeten zijn als je de TC op 2.199 zet.

Bij mij ging het mis doordat ik IMGP snooping niet aan had staan waardoor de TV streams mijn WIFI verziekten.Dit is inderdaad iets waar je goed op moet letten. Anders wordt zelfs met honderden euro's aan apparatuur je netwerk nog net niks haha.

Reageer