Beantwoord

Experiabox V10 IP adres veranderen resulteert in geen iTV.

  • 6 May 2019
  • 5 reacties
  • 204 keer bekeken

Goedemorgen,

ik ben nieuw hier (sinds vorige week KPN ipv Delta kabel) dus het kan zijn dat deze vraag al eens gesteld is maar ik kan niets vinden behalve https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/ip-range-kpn-tv-455420 waarop al 9 maanden niet beantwoord is.

Om meerdere redenen wil ik het IP adres van de V10 veranderen van 192.168.2.254 naar 192.168.2.2.
Dit ging goed en alles uit mijn oude situatie was weer gewoon benaderbaar van buiten af maar toen ik de iTV ging installeren ging het mis.
Vervolgens KPN gebeld en die heeft een monteur gestuurd omdat mijn verbinding niet stabiel genoeg zou zijn, de monteur heeft de verbinding gefixt en samen zijn wij op zoek gegaan waarom iTV het nog niet deed. Vervolgens is de Arris omgewisseld voor een nieuwe zonder resultaat en na wat gebel is besloten de V10 om te ruilen. Na het installeren van de nieuwe V10 deed iTV het wel maar dat was dus op 192.168.2.254 waarmee ik niets aan mijn eigen netwerk heb zonder dit allemaal te moeten herconfigureren wat in mijn geval best veel werk is. Vervolgens de nieuwe V10 weer op 192.168.2.2 gezet en weer doet iTV het niet ondanks dat deze gewoon netjes een ip adres 192.168.2.4 toegewezen krijgt. De V10 en de Arris opnieuw opstarten maakt niets uit. Het vreemde is echter dat het menu van de Arris wél toegankelijk is en de EPG het ook gewoon doet, hij weigert gewoon om een willekeurige zender in beeld weer te geven.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee want volgens mij moet je toch gewoon het IP kunnen veranderen?
icon

Beste antwoord door 3Hoekje 8 May 2019, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@3Hoekje : Welkom op het forum!
@wjb Ik heb stille hoop dat jij hier iets zinnigs over kunt vertellen 🙂
Reputatie 7
Wat staat er op de TV ontvanger bij "Standaard-gateway"?
Hallo @3Hoekje ,
je kunt de tv-decoder ook een testprogramma af laten werken en daar zou de fout dan tevoorschijn moeten komen.
Hallo allen, bedankt voor de verwelkoming en de feedbacks.

@Jan-D het testprogramma had ik reeds afgewerkt maar het vreemde was dat er geen beeld en geluid doorgegeven werd, zelfs niet van het filmpje welke volgens mij op de Arris zelf staat. Ook niet toen de Arris direct in de HDMI van de TV zat.

Maar goed toen ik gisteren inlogde in de V10 zag ik het opeens.🤓
In tegenstelling tot "normale" routers kan je hier wél dingen instellen terwijl iets uitgevinkt staat.
Zodoende het primaire DNS veranderd en alles werkt weer naar behoren.

Case closed en bedankt voor jullie support.
(KPN monteur is ook ingelicht)

Top! Dank voor je update en als je andere vragen hebt weet je ons te vinden! 🙂