Beantwoord

Experiabox V10 vervangen voor eigen apparatuur

• 8 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 2392 keer bekeken

Hallo allemaal,

Heeft er iemand al ervaring met het vervangen van de Experiabox V10 voor eigen apparatuur?
Met eigen apparatuur bedoel ik:

UniFi USG
UniFi Switch
UniFi AP's

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Groet,
Koen
icon

Beste antwoord door Raymond. 8 augustus 2018, 17:58

Goedemiddag @Koen Schimmel!
Allereerst de vraag in hoeverre je de Experiabox wil vervangen.
Wil je hem helemaal er tussenuit halen? Dit is namelijk alleen mogelijk met een glasvezel verbinding en is zeker geen makkelijke klus. Zie hiervoor https://netwerkje.com

Wil je enkel je WiFi netwerk vervangen dan is dit een stuk makkelijk. Hierbij kun je bijvoorbeeld de WiFi uitschakelen op de V10 en de UniFi Accesspoints gebruiken. Denk er bij de switches (en AP's) wel om dat deze IGMP snooping ondersteunen. Doen ze dit niet dan kan dit onwijs veel storing veroorzaken wanneer je de tv aan zet / hierop aansluit tot het punt waarop je WiFi onbruikbaar wordt. Zou zonde zijn als je net honderden euro's besteed hebt aan apparatuur ;-)

Ik hoor graag van je hoe en wat! 😃
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag @Koen Schimmel!
Allereerst de vraag in hoeverre je de Experiabox wil vervangen.
Wil je hem helemaal er tussenuit halen? Dit is namelijk alleen mogelijk met een glasvezel verbinding en is zeker geen makkelijke klus. Zie hiervoor https://netwerkje.com

Wil je enkel je WiFi netwerk vervangen dan is dit een stuk makkelijk. Hierbij kun je bijvoorbeeld de WiFi uitschakelen op de V10 en de UniFi Accesspoints gebruiken. Denk er bij de switches (en AP's) wel om dat deze IGMP snooping ondersteunen. Doen ze dit niet dan kan dit onwijs veel storing veroorzaken wanneer je de tv aan zet / hierop aansluit tot het punt waarop je WiFi onbruikbaar wordt. Zou zonde zijn als je net honderden euro's besteed hebt aan apparatuur ;-)

Ik hoor graag van je hoe en wat! 😃
Hallo @Raymond.
Ik wil de Experiabox helemaal vervangen en ik heb alle apparatuur al.
Ik begrijp uit je woorden dat het dus wel mogelijk is, hiervan zie ik ook meerdere posts..

Bedankt voor je reactie! 🙂
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond!
Het is inderdaad mogelijk, mits er glasvezel wordt afgenomen 😉
Is het al gelukt ? Ik heb het hier net voorelkaar met nagenoeg hetzelfde spul ( USG, Switch16 en twee switch8's ( en een paar accesspoints ).

Ik heb de USG via de switch (met trunk) op de NT aangesloten ( met PPPOE ). Het VLAN 4 zet ik untagged door op de switchpoorten waar een TV op zit. Voice ( VLAN 7 ) gebruik ik niet, want daarvoor kun je zover ik weet nog niet zonder experia. De SIP credentials zijn niet openbaar.

Reageer