Beantwoord

Experiabox v10 - XBOX ONE heeft wel internet (netflix, youtube, etc.), maar geen multiplayer

• 13 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 535 keer bekeken

Hele goede avond,

Afgelopen week heeft de monteur de experiabox v10 geïnstalleerd.
Aardige vent, kende hem nog van vroeger. Ging allemaal soepel, het leek of alles prima verbonden was.
Nu blijkt dat het niet mogelijk is om multiplayer te gamen, hij blijft eeuwig proberen door de matchmaking te geraken.. maar komt er nooit doorheen. Dit is met alle games. Mijn Gold abonnement is gewoon actief. De xbox heeft wel verbinding met internet en Netflix en YouTube werken naar behoren.

Huidige netwerkstatus:
'naam van mijn wifi'
'IPv4 en IPv6'
'NAT-type: open'
'Alle services zijn beschikbaar'

Wanneer ik de netwerkverbinding test geeft hij de volgende melding:
'Alles is in orde
Je console is verbonden met het internet'

Wanneer ik de multiplayer verbinding test geeft hij een tegenstrijdig bericht:
'Alles is in orde
Er zijn problemen met je verbinding voor multiplayer. Als je nog steeds problemen hebt, probeer dan het NAT-type te vernieuwen'

Op de XBOX zelf kan ik weinig veranderen, dus ik dacht ik probeer in te loggen op de xperiabox, echter heeft de monteur blijkbaar al een wachtwoord ingevoerd welke ik niet weet.

Voordat ik de experiabox reset (en misschien mijn verbinding nog verder om zeep help) wil ik eerst graag vragen of iemand de oplossing voor dit probleem weet en of het überhaubt wel op te lossen is door in te loggen en instellingen te veranderen.

Ik begrijp van andere forumvragen dat de experiabox gewoon als plug en play zou moeten werken, maar dat het kan helpen om upnp aan te zetten, zou de monteur dat niet al gelijk gedaan hebben?? (vergis je niet, ik heb geen idee wat upnp is)

Als ik verbind met de TELE2 wifi van de buren werkt alles prima en kan ik gewoon multiplayer gamen.

Iemand een idee?

Dankjulliewel!!
icon

Beste antwoord door Paul_ 14 oktober 2018, 11:48

Hoi! Ik heb thuis ook een V10 en een Xbox One en ik kan prima online gamen. Als je die Xbox bekabeld aansluit op de Experia box, en UPnP (automatische portforwarding) aanzet, dan moet dat lukken. Je moet dan dus wel even inloggen op het modem want ik denk niet dat de monteur dat heeft gedaan.

UPnP aanzetten op de V10:

Inloggen via http://192.168.2.254
tabblad ‘Instellingen’
Aan de linkerkant zie je dan de optie ‘UPnP IGD’ staan. Zet 'm op aan, en klik op 'Toepassen'
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Ik heb thuis ook een V10 en een Xbox One en ik kan prima online gamen. Als je die Xbox bekabeld aansluit op de Experia box, en UPnP (automatische portforwarding) aanzet, dan moet dat lukken. Je moet dan dus wel even inloggen op het modem want ik denk niet dat de monteur dat heeft gedaan.

UPnP aanzetten op de V10:

Inloggen via http://192.168.2.254
tabblad ‘Instellingen’
Aan de linkerkant zie je dan de optie ‘UPnP IGD’ staan. Zet 'm op aan, en klik op 'Toepassen'
Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt @LASMAAT? Ik hoop het wel.

Reageer