Beantwoord

Experiabox V10 ziet QNAP NAS niet

• 24 juni 2017
  • 3 reacties
  • 576 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik mijn Experiabox-V7 (H220n, had last van coil whining) recentelijk omgeruild voor een nieuwe Experiabox-V10.

De experiabox aangesloten conform instructies en alles werkt, behalve de NAS (QNAP TS419P II) die niet wordt herkend.

Heb alle instellingen gecontroleerd in de experiabox en NAS (zie plaatjes hieronder), maar kan de oorzaak niet vinden.

Ik heb ook al een DHCP binding o.b.v. MAC adres geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Bij het maken van de DHCP binding stond de NAS niet in de lijst van gedetecteerde "beschikbare apparaten", wel alle overige apparaten in mijn netwerk (die via Wifi of LAN dan ook een ip adres van de experiabox hebben gekregen).

Bij de oude experiabox (H220n) speelde dit probleem niet, maar toen ben ik er dus ook niet echt ingedoken. Mijn oude box is terug naar KPN, dus ik kan het ook niet vergelijken.

Op synology-forum heb ik al een uitgebreide discussie hierover gehad in een verwant topic, maar tot op heden heb ik geen oplossing. Zie voor meer details:

https://www.synology-forum.nl/the-lounge/kpn-v10-modem-geen-portforwarding-mogelijk-onder-ipv4/30/

Wie kan mij verder helpen met dit probleem?
icon

Beste antwoord door pierre58 25 juni 2017, 17:19

Beste allemaal,

het is opgelost! NAS verhuist naar experiabox en met korte ethernetkabel van mijn TV ontvanger geprobeerd: de NAS is nu zichtbaar in experiabox/netwerk.

Groet,
Pierre
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Die NAS krijgt gewoon helemaal geen IP. Krijgen andere apparaten wel IP-adressen?

Is de NAS wel correct aangesloten?

Wat ik eventueel nog kan verzinnen is dat de V10 gigabit is terwijl de H220N/V7 dat niet is. Als je dus een kabel hebt die niet helemaal 100% is kan dat een probleem geven.
Hoe kom je bij die interface?
Beste allemaal,

het is opgelost! NAS verhuist naar experiabox en met korte ethernetkabel van mijn TV ontvanger geprobeerd: de NAS is nu zichtbaar in experiabox/netwerk.

Groet,
Pierre
Reputatie 7
Badge +27
Goed om dat te lezen, Pierre! Top dat je dit ook even laat weten, wellicht hebben andere mensen hier ook iets aan. Ik wens je een fijne zondag verder en tot ziens op ons forum!

Reageer