Beantwoord

Experiabox v10A en Philips Hue bridge aansluiten

  • 19 March 2019
  • 13 reacties
  • 1801 keer bekeken

Reputatie 1
Heeft iemand ervaring hoe je de Philips Hue Bridge aansluit op de Experiabox v10A? Ik heb geen idee!
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 March 2019, 22:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Zo moeilijk is dat toch niet? De netwerkkabel van de Hue Bridge in een netwerkpoort van de ExperiaBox steken en de setup procedure van de Hue Bridge volgen. Of bedoel je iets anders?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Siboho, welkom hier. Zoals @Hsd aangeeft gewoon de stappen volgen. Klik hier voor de handleiding en de stappen.
Reputatie 1
Beste Hsd! Bedankt voor je reactie. Hahaha voor mij blijkbaar wel! Ik heb het idee dat ik geen enkele ingang meer over heb op de Experiabox, kan dat kloppen? Ik heb er tv, telefoon en internet op zitten. Zou je misschien een foto hebben of is dat veel gevraagd?
Reputatie 1
Beste Alex_P, bedankt voor de handleiding, super! Het probleem alleen is dat ik denk geen enkel aansluitpunt meer te hebben op de Experiabox...
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan. Op de V10A heb je 3 aansluitingen voor internet. De eerste 3 gele poorten, van links naar rechts. Hier een foto van de achterkant. Je telefoon hoort op de groene poort te worden aangesloten. Als je toch poorten tekort komt heb je een switch nodig om zo toch meer poorten te creëren.
Reputatie 1
Hi @Alex_P , hartstikke bedankt voor de foto! Zoals ik al dacht zit het inderdaad vol op mijn Experiabox. Weer wat geleerd, dat je dit dus kunt uitbreiden via een switch! Bedankt voor je moeite, ben ik heel blij mee. Nu ga ik er wel uitkomen!
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan uiteraard. 🙂
Reputatie 1
@Alex_P zou ik je hulp nog een keertje mogen vragen 🙈? Dit soort dingen zijn nieuw voor me als het om dit soort technische dingen gaat. Ik heb de switch gekocht en wilde deze vandaag installeren maar ik vermoed dat je ook een verbinding moet maken met een kabeltje van de Experiabox naar de switch, klopt dat. Alleen zit deze kabel er niet bij. Kun je mij misschien vertellen wat voor kabeltje ik nodig heb?
Reputatie 1
@Alex_P heb je er soms een UTP-kabel bij nodig, zoals deze https://www.coolblue.nl/product/708655/valueline-netwerkkabel-ftp-cat6-1-meter-zwart.html?
Reputatie 6
Badge +8
Correct, alle netwerkverbindingen maak je via een netwerkkabel. De switch moet aangesloten worden op een van de LAN poorten van de ExperiaBox.
Reputatie 1
Hi @Hsd, bedankt voor je reactie. Dat vermoeden had ik al! Dat is één van de gele poorten als ik het goed heb hè?
Reputatie 6
Badge +8
Correct, ethernet 1, 2 of 3.
Reputatie 1
@Hsd Bedankt!