Beantwoord

Experiabox v10a en port forwarding camera problemen

• 3 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 311 keer bekeken

Sinds mijn v9 is vervangen door een v10a heb ik een enorme load aan problemen op mijn netwerk.
Helaas heeft tegelijkertijd mijn domainname provider ook nog een change in werking gezet, maar dit is nu helemaal uitgekristaliseerd. En ik heb ook een aantal problemen op de experia box kunnen elimineren. Ik zal kort uitleggen wat ik nu nog niet kan.

Ik kan mijn Hikvision camera niet meer vanaf het |nternet benaderen ook niet nadat ik de portforwarding goed heb gezet in de experiabox.

Camera staat op DHCP en ik heb het adres 192.168.2.199 vastgelegd in de DHCP server van de Experia box. Dus die krijgt altijd hetzelfde IP adres.
Ik kan nu nadat ik een fake eerste entry heb toegevoegd wel mijn Synology NAS bereiken via het Internet, dus port forwarding werkt op zich wel. Maar ik kan zowel mijn camera niet op adres 7000 en adres 8000 bereiken.
Als ik een port test doe vanaf http://canyouseeme.org/ op poort 7000 en 8000 dan werkt dit ook niet. Als ik nu poort 8000 extern naar port 80 intern van de NAS zet werkt de port test wel.
Maar terug naar de camera weer niet. Ik heb UPnP op zowel de camera als op de Experiabox uitgezet. ook als ik deze beide aanzet werkt het niet, maar ik werk liever zonder.
Intern kan ik de camera wel gewoon op poort 80 en 8000 bereiken, dus het lijkt er op dat de camera de port forward van de experia box niet meer begrijpt, De V9 ging wel gewoon goed. Wat kan ik op de Experia box nog meer instellen mbt port forwarding.

Ik ben al overgestapt van fixed IP naar dedicated DHCP, dit maakte dus niets uit.
icon

Beste antwoord door Radioman 3 oktober 2018, 12:52

Hoi @Baske, je loopt tegen een beperking van de V10a aan, in dit topic wordt al melding gemaakt dat port forwarding vanaf entry #11 al niet meer werkt. Het is wachten op een nieuwe firmware dit dit hopelijk oplost.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi @Baske, je loopt tegen een beperking van de V10a aan, in dit topic wordt al melding gemaakt dat port forwarding vanaf entry #11 al niet meer werkt. Het is wachten op een nieuwe firmware dit dit hopelijk oplost.

Radioman, enorm bedankt voor het wijzen op dit topic. Ik had er al heel wat gelezen, maar die nog niet. Probleem is duidelijk. Ik ben er wel ziek van, hoeveel tijd ik hier al in heb gestoken. Ze mogen dit wel snel fixen. Ik heb weinig zin om zelf een router aan te schaffen en die hele configuratieslag te moeten maken. Dat gaat mijn netwerk kennis toch behoorlijk te boven, buiten dat ik geen geld wil uitgeven aan iets dat een provider moet regelen.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi Baske, fijn dat je met behulp van @Radioman op de hoogte bent over de verbeteringen die we nog op de Experia Box V10a gaan uitvoeren 🙂 Helaas nog even geduld hebben. We houden je in het centrale topic: Feedback over het nieuwste modem V10a op de hoogte van de verdere ontwikkelingen 🙂

Reageer