Beantwoord

experiabox v10a na firmware update: nefit thermostaat maakt geen contact meer met internet

  • 21 July 2021
  • 50 reacties
  • 2222 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Ben ik helemaal mee eens.

P.S. waar kan ik een goede uitleg krijgen om een modem aan huidige modem te koppelen.

Alvast bedankt.

Reputatie 7

Ben ik helemaal mee eens.

P.S. waar kan ik een goede uitleg krijgen om een modem aan huidige modem te koppelen.

Alvast bedankt.

Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Ik weet niet wat er is gebeurd maar het werkt weer. :grinning: Ik heb weer contact met mijn thermostaat

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet niet wat er is gebeurd maar het werkt weer. :grinning: Ik heb weer contact met mijn thermostaat

Hier helaas nog niet 😉

Aanvullende informatie, gisteren overdag was  tot 2x  toe geen connectie meer volgens mijn huisgenoot. (een update ?) en mijn wachtwoord van de Box was ook gereset, moest weer opnieuw een eigen wachtwoord maken.

Ik krijg nu de omvormer van de zonnepanelen (solax V1) niet meer gekoppeld door de update van KPN. paar keer gebeld. Zou worden terug gebeld.. en ze kunnen me niet helpen. omvormer hangt net 2 maanden in huis.. KPN lost dit snel! Wat ik hier allemaal lees

@M.Smits1985 : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

@Erwin_ Ik heb t aangepast.. heb de zonnepanelen bedrijf vanmiddag ook 2 a 3 keer gesproken en die geeft aan dat het alleen met een WPA poort kan.. 

@M.Smits1985 : Kun je mij ook nog het exacte type sturen? Desnoods een linkje naar de specificaties van het apparaat. 

@Erwin_  hier de link van de omvormer: http://nl.solaxpower.com/x1-boost/. Is trouwens x1 ipv V1.. mijn excuses

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_ En de easy wanneer komt daar meer info over?

Excuus, @Roos79 . Ik had eigenlijk even wat eerder naar dit topic moeten verwijzen:

 

Begrijp ik nou goed dat jij ook deze storing hebt?

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_ helaas wel en heb dat ook al gemeld

 

@M.Smits1985 : Momenteel is er een bekende storing met Nefit.  Of jouw omvormer door iets vergelijkbaars is gestopt met werken kan ik nog niet met zekerheid zeggen.

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar onze technische mensen. Tevens heb ik gevraagd om een downgrade van je firmware. De eindbeslissing ligt daar, dus dat moeten we even afwachten.

@Roos79 : excuus, dat was me ontgaan. Je staat op de lijst. Ik verwacht dat mijn collega's er begin volgende week aan toe komen om te downgraden. 

Ik heb het zelfde probleem. De nefit krijgt bij mij wel een IP adres en is te zien in het overzicht. maar ontbreekt in de lijst van aangesloten apparaten. Geen verbinding met internet. Via hotspot op smartphone wel.

 

@HayArts . Kun je je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

 

Reputatie 2

 

Ik krijg nu de omvormer van de zonnepanelen (solax V1) niet meer gekoppeld door de update van KPN. paar keer gebeld. Zou worden terug gebeld.. en ze kunnen me niet helpen. omvormer hangt net 2 maanden in huis.. KPN lost dit snel! Wat ik hier allemaal lees

 

Heb exact hetzelfde probleem met mijn Solax WiFi dingle van de Solax zonnepanelen. Bij mij speelt dit probleem al enkele maanden

Probleem wordt bij mijn Experiabox V10 veroorzaakt na ook een update, de WiFi dongle verbind alleen met WiFi met WPA. Na een update staat deze weer op WPA2, als ik deze terugzet naar WPA/WPA2 verbind de dongle weer

Echter de laatste keren heb ik de Experiabox terug naar fabrieksinstellingen gezet voordat alles weer werkte

En ja, ook ik heb diverse keren met KPN aan de telefoon gehangen maar werd telken s van het kastje naar de muur gestuurd door het jochie van de klantenservice

De leverancier van de zonnepanelen met het maar oplossen werd telkens gezegd, wij (KPN) doen niks verkeerd. Duh!!!! wie zorgt voor de problemen dan na een update ? KPN toch ?

Reputatie 7
Badge +24

De leverancier van de zonnepanelen met het maar oplossen werd telkens gezegd, wij (KPN) doen niks verkeerd. Duh!!!! wie zorgt voor de problemen dan na een update ? KPN toch ?

WPA is gewoon verouderd en onveilig. Het is heel logisch dat KPN het steeds op WPA2 zet. WPA moet je helemaal niet meer willen gebruiken.

Binnen enkele jaren zal WPA ondersteuning mogelijk volledig uit de Experiabox verwijderd worden. Hou daar maar vast rekening mee.

Reputatie 7

Kan je nog wel met de wifi van de Solax dongle verbinden?

Als je daar het wifi netwerk opnieuw configureert, kan de dongle dan wel een verbinding opzetten?

Zie deze pagina.

 

Is de Solax dongle voorzien van de laatste firmware?

Zie deze pagina.

@Erwin_  is er al meer duidelijkheid?

@Erwin_  Ik heb hetzelfde probleem met mijn Nefit Easy. Ik zie dat er op het kpn forum verschillende threads zijn over dit onderwerp. Dat maakt het wel een beetje verwarrend.

Maar goed, begrijp ik nu dat de “oplossing” is om de firmware upgrade terug te draaien, downgraden dus? Niet echt een oplossing, maar als dat het voor nu is, kan dat dan bij mij ook gebeuren? Dan zie ik later wel weer verder; ik heb geen behoefte aan de mesh wifi op dit moment. 

@Ben van der Last . het is een beetje chaotisch en ik zal proberen wat orde te scheppen.

Ik wil je vragen om even in dit topic te reageren en ook alvast je profiel in te vullen:

 

Mijn collega's  zetten je verzoek dan onmiddelijk door. 

Om de druk er een beetje op te houden meld ik hier ook maar even dat mijn Nefit thermostaat geen contact meer maakt met internet sinds een firmware update Xperia V10A.

@KPN: is er al enig zicht op een oplossing en eventuele timing daarvan?

@Wim4711 : Heb je dit ook even in het centrale topic vermeld? Zo ja, dan wordje op hele korte termijn teruggezet.

In antwoord op je tweede vraag: Nog geen enkel idee. Zodra er nieuws is, zal dat in het centrale topic vermeld worden.