Vraag

Experiabox v8 en Synology Hyper Backup

• 28 mei 2018
  • 4 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik probeer vanaf een Synology NAS (de bron) een backup op te zetten naar een tweede Synology NAS (het doel) die is gekoppeld aan een Experiabox v8. Ik heb daartoe de tweede NAS (doel) een vast IP adres gegeven en op de Experiabox port 6281 geforward naar dat IP (MAC). Ik krijg de backup helaas niet werkend, Vanuit de backup functie op de bron kan geen verbinding worden gemaakt met het doel. De tweede NAS (doel) is verder overigens wel gewoon bereikbaar, ook extern via 'quickconnect', het is puur de backup functie die niet wil. Heeft iemand hier ervaring mee?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je hoeft niet te forwarden als beide synology's aan dezelfde Experiabox hangen. Of dit het geval is is niet helemaal duidelijk.

Screenshots van de forwarding?
beste Robin, de synology's staan op verschillende locaties (eentje staat er bij mij thuis, de tweede op een ander adres), voor het forum-archief een screenshot van de forwarding.
Ik heb het kunnen oplossen door gebuik te maken van het externe IP adres van de experiarouter, zie tweede screenshot van de backup wizard op de synology.
Ik was eerder in de veronderstelling dat ik in dit invoerveld synology's quickconnect ID kon gebruiken, dit lukte mij dus niet. Ik vraag me nog wel af in hoeverre het externe IP adres van de experia wijzigt (het is immers een dynamisch extern IP)?
ter aanvulling in de screenshot van de port forward: 192.168.2.20 is het interne IP adres van de doel-NAS welke aan de experia is gekoppeld.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het IP adres v/j aansluiting wijzigt praktisch nooit. Maar KPN MAG deze wijzigen als ze willen.

Reageer