Beantwoord

Experiabox v8 met TP-Wifi Powerline. stb-nmc-400 foutcode

  • 19 September 2021
  • 11 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik heb een Experiabox v8 en hierop een TP-Wifi Powerline met 3 adapters aangesloten. Als ik de 3e adapter aansluit krijg ik op de tv (met vaste aansluiting) een blauw scherm met foutcode stb-nmc-400. Ik moet ook regelmatig de stroom van de box halen en opnieuw opstarten omdat ik geen wifi verbinding krijg. Wat is hier aan te doen?

icon

Beste antwoord door Babylonia 21 September 2021, 09:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Tsja das lastig. Powerline adapters zijn niet echt ideaal. Als je ze om testen allemaal verwijderd werkt Wi-Fi dan wel goed?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft 3 powerline adapters? 1 bij de Experiabox en 2 op de slaapkamers boven ofzo? Wat heeft u daar op aangesloten? Tv ontvangers? 

En heeft u 1 tv ontvanger onder in de woonkamer? Rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aangesloten? 

Joep: Wifi werkt wel goed, ook met powerline, tv krijgt de foutmelding.

Nick: Powerline gebruik ik voor wifi (slaapkamer en buiten), tv ontvanger is rechtstreeks/bekabeld op tv ontvanger aangesloten.

Reputatie 7
Badge +10

Welk type TP-Link powerline gebruik je, waar je de TV-ontvanger op hebt aangesloten?
Niet alle types ondersteunen “IGMP Snooping”.

Zelf heb ik een set hier liggen. Nu niet in gebruik (ligt als reserve opgeborgen in de kast),
die bij testen met meerdere apparaten aangesloten wel correct functioneert. Zie meer info:


Hoe de set het uithoudt met 3 stuks van die powerlines is me echter onbekend.

Reputatie 7
Badge +24

Welk type TP-Link powerline gebruik je, waar je de TV-ontvanger op hebt aangesloten?

Wat ik er van begrijp is dat er geen tv ontvanger is aangesloten via een powerline. Begrijp ik dat goed @puttertje ?

Ik heb een TP-Link TL-WPA7510 en een extra TL-WPA4220 Extender. Deze gebruik in op zolder en buiten voor Wifi. Dit werkt op zich wel.

Het probleem is dat als ik deze aansluit, de tv ontvanger met vaste kabel, dus heeft niets met de powerline te maken zou je zeggen,de foutmelding geeft.

Reputatie 7
Badge +10

En als je alleen die TL-WPA4220 Extender eraf koppelt.
Die match volgens mij niet echt goed met de TP-Link TL-WPA7510 set.
Heb je dan nog problemen met de TV-ontvanger?

Klopt, het probleem met de tv ontvanger is dan opgelost, daarom gebruik ik de extra extender niet, maar volgens de site van TP-link is:  “De TL-WPA4220 is een extra module en moet op hetzelfde circuit gebruikt worden als de andere twee (of meerdere) adapters. Het is niet nodig om een extra ethernetkabel te kopen of te gebruiken. De TL-WPA4220 is compatibel met alle Powerline-adapters. 

De wifi werkt, maar de Experiabox v8 gaat er niet goed mee om. Deze v8 gaat trouwens al 10 jaar trouw mee, maar misschien kan die niet omgaan met de nieuwste powerline. 

Badge +19

Zit die ene tp link wellicht op een andere fase/groep? 

Reputatie 7
Badge +10

De TL-WPA4220 is compatibel met alle Powerline-adapters.

Volgens de beschrijving misschien wel, maar had zelf even naar de specificaties gekeken van dat ding, en die wijkt op bepaalde punten toch echt af van de TL-WPA7510 set.

Vandaar dat ik voorstelde die TL-WPA4220 af te koppelen, omdat ik vermoedde dat dat niet gaat matchen. Zelfs als een TV-ontvanger op geen van die powerlines zelf zit aangesloten.

Powerlines  -hoogfrequent internet data over stroomkabels heen-  is altijd een “surrogaat” oplossing. Je weet met die dingen nooit wat voor effect het heeft op andere zaken binnen het LAN netwerk. Voor mijn dochter heb ik ze ook wel eens ingezet in haar studenten appartement op de campus.
(Door muren heen boren en kabels doortrekken, wordt wellicht niet toegestaan).

Volgens beschrijving van TP-Link zou je dezelfde WiFi SSID kunnen gebruiken als een TP-Link router.
Er zit zelfs een WPS knop voor om het automatisch over te zetten. Maar de WiFi-snelheid daalde daarmee dramatisch. Heb ze toen een eigen WiFi SSID gegeven, probleem opgelost.
Afgezien dat het rendement van die dingen erg afhankelijk is van de “vervuiling” op het stroomnet van allerlei elektronische apparaten die binnen de ruimtes van het appartement zijn aangesloten.

Met “de helft” van de 100/100 Mbps internet snelheid op router niveau hebben we het verder toen zo maar gelaten. Daar viel verder praktisch gezien prima mee te werken.

Maar zou zeggen, in een eigen woning waar je voor “jaren woont”, neem de moeite om netwerkkabels naar verschillende gedeelten van je woning door te trekken. Levert je zoveel meer plezier op.

Bedankt slimme expert voor de uitleg, Powerline/Experiabox werkt dus niet, bekabeling naar buiten wordt dus de oplossing.