Beantwoord

Experiabox V9 + Arcadyan Acces Points

  • 2 May 2020
  • 3 reacties
  • 191 keer bekeken

Heb een V9 Experiabox en 2 Arcadyan Wifi DualBand versterkers die ik net bekabeld heb aangesloten en nu als 2 Acces Points (AP) wil instellen.

Vragen:

Welke instellingen dient de V9 te krijgen? Kanalen, Lan, etc. Wifi op de router moet uit worden gezet geloof ik  

Welke instellingen dienen de Arcadyans te krijgen? Kanalen, etc.

Situatie:

1 AP op zolder en tevens voorzijde huis.
1 AP op begane grond woonkamer en tevens achterzijde huis.
Tussenverdieping heb ik dan niets maar hoop dat signalen van 2 AP’s dan dekkend zijn.

Experiabox staat in meterkast halverwege tussen  voor/achterzijde huis. 

Het betreft een huis van normale grote  12 x 6 x 10m (diepte x breedte x hoogte)

Arcadyan Wifi Dualband werkten eerst als versterker (wifi extender) maar niet naar tevredenheid. Wifi op de tussenverdieping was niet goed. Hoop dat dus te verbeteren met de AP’s.

Verwacht hierna tevens op de 5Gh te zitten en  tevens snelheid Wifi te vergroten. 

 



 

icon

Beste antwoord door wjb 8 May 2020, 22:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Bestingewikkeld . Welkom op het forum.

Goed dat je die dingen nu bedraad hebt aangesloten. Ik wil ook nog even op een ander (gratis) alternatief wijzen.

KPN heeft nu ook de EW's (Experia Wifi's)  zwarte versterkers die bedraad aangesloten moeten zijn.  Deze apparaten hebben een slimme technologie aan boord die zelf kiest tussen 2,4 en 5Ghz en dichtstbijzijnde accespoints. Min of meer plug and play dus. Als je deze apparaten zou gebruiken wordt de wifi op de v9 automatisch uitgezet.  Hoe kom je er aan? Door je huidige versterkers los te koppelen en de wifi manager te doorlopen. Als jouw snelheid op de andere verdiepingen onder de 30Mbit blijft, kan de conclusie zijn dat KPN jou gratis twee van deze versterkers stuurt. 

Misschien het overwegen waard.

Wat betreft die huidige witte versterkers. Die kun je initieel gewoon aansluiten op de v9. De wifi op de v9 blijft  werken. Als je de apparaten dan reset zouden ze in principe al een stabiel draadloos netwerk moeten vormen. Je kunt er ook voor kiezen om op de webinterface van die apparaten in te loggen en te experimenteren met netwerknamen en kanalen. @wjb heeft in het verleden goede ervaringen  gehad met deze apparaten. Misschien heeft hij nog praktische tips. 

Reputatie 7

Ik zou de wifi van de V9 uit zetten omdat je op een paar meter afstand een KPN WiFi "versterker" gaat plaatsen.

Heb je nog wifi apparaten die alleen 2.4 GHz ondersteunen?

Zo ja, wat voor een apparaten zijn dat?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.