Beantwoord

Experiabox vervangen door tp link deco m9 plus

  • 1 January 2019
  • 6 reacties
  • 10372 keer bekeken

Ik heb regelmatig een slechte ontvangst (tijdelijk wegvallen wifi en dan weer dagen prima) in huis ( heb momenteel experiabox v10a in meterkast en linksys accesspoint in woonkamer).
Daarom overweeg ik tp link deco m9 plus aan te schaffen. Hoe haal ik het maximale uit dit systeem, zonder dat ik problemen krijg met de routerfunctie van experiabox ? Ik begrijp dat ik de tp link als accespoint kan gebruiken, maar dan mis ik enkele eigenschappen van de tp link (parental control, virusscanner).?
en levert die tp link nog problemen op met interactieve tv.
of zou ik de experiabox volledig moeten verwijderen?
icon

Beste antwoord door wjb 2 January 2019, 16:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box.
HI Hans Jacobs,
ik heb exact hetzelfde probleem. heeft bovenstaande voor jou de problemen opgelost?
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt al een Linksys acces point in de woonkamer. Deze met kabeltje aangesloten? Die doet het wel goed?
k ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van 3 TP-link deco M9 plus routers.
Het netwerk is ingesteld als AP omdat het een conflict gaf met mijn kpn netwerk met kpn Itv en accespoints er in.

Als AP werkt het deco netwerk prima! Ik wil echter wel het DECO netwerk als router kunnen gebruiken. Met name omdat ik 2 kinderen heb waarvoor ik parental control wil gebruiken.

Ik heb de Experiabox 10. in het netwerk zitten ook 2 IpTV boxes, 1 rechtstreeks aangesloten op de experia box. 1 met de Deco M9 er tussen.
Ook zitten er nog 2 acces point van KPN in het netwerk die fungeren als switch en achter de Deco M9 hangen (2 deco's zijn direct verbonden met de experiabox10).
Alle wifi mogelijkheden van KPN zijn uitgezet.
De tv apparaten en consoles zijn allen bedraad aangesloten.
Reputatie 7
Als AP werkt het deco netwerk prima! Ik wil echter wel het DECO netwerk als router kunnen gebruiken. Met name omdat ik 2 kinderen heb waarvoor ik parental control wil gebruiken.

Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben niet technisch genoeg om deze handelingen te doen.
Zijn er definitief geen andere mogelijkheden. Zoals een andere modem die wel iptv ondersteund maar geen DHCP router functie heeft?

Reageer