Vraag

ExperiaV10 versus V10A I.C.M IP camera

  • 8 May 2021
  • 16 reacties
  • 145 keer bekeken

Populaire IP-camera Reolink E1 Pro werkt niet goed met V10A box. Deze camera kan over internet met pan/tilt commando’s worden gestuurd iets wat perfect werkt via  een V10 Experia aansluiting. Als op een andere locatie dezelfde camera’s via een V10A box worden bediend slaan deze regelmatig op hol, dwz ze missen het einde van het commando draaien en raken daardoor in een tijdrovende reset-procedure waardoor we een tijd zonder beeld zitten. Als ik de WiFi communicatie naar de camera monitor gedurende het draaicommando zie ik dat de experiaV10A box deze zo nu en dan interrumpeert. Mogelijk is wordt dit verschil in functioneren niet door de V10A box veroorzaakt maar omdat de V10A Installatie ook voor digitale  telefonie wordt gebruikt en de V10 box niet.

Bijgaand schermfoto goede en onderbroken communicatie.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De V10a staat niet bekend om zijn goede wifi. Kan het zijn dat je camera net buiten het wifi-signaal valt? Is bekabeld aansluiten geen optie?

 

Ook ben ik wel benieuwd waar je ziet dat de V10a interrumpeert, ik zie dat nergens terug op je screenshots.

De Wifi is uitstekend, camera staat op c.a. 3 meter signaal sterkte optimaal. Op screenshot 2 zie je in de rode sektor het moment waar de camera op hol slaat en het Wifi IP adres  tijdelijk ombereikbaar is. Ik heb het gevoel dat dit vooral gebeurd als de telefoon gebruikt wordt of in gebruik komt…

Op de V10 locatie waar de camera vlekkeloos werkt is alleen analoge telefonie. Dus of het een verschil is tussen de V10 en V10A of omdat er ook digitale telefonie in gebruik is weet ik niet. Misschien dat de telefonie applicatie zo nu en dan een vorm van polling doet die interne IP adressen even uit de lucht haalt.

Ik heb een paar maanden met Reolink-China deze kwestie besproken, andere software in de camera geladen enz. Zij konden er niets anders van maken dan dat het aan de lokale router lag.

….net gebeld met V10A adres, horen de beltoon een aantal keer overgaan via het camera kanaal en verliezen dan het geluids kanaal en camera beeld een paar minuten waarna de camera weer terugkomt in de oude positie. 

Reputatie 7
Badge +11

 

De Wifi is uitstekend, camera staat op c.a. 3 meter signaal sterkte optimaal.

Dat zou dan in principe geen verschil moeten maken.

 

Op screenshot 2 zie je in de rode sektor het moment waar de camera op hol slaat en het Wifi IP adres  tijdelijk ombereikbaar is. Ik heb het gevoel dat dit vooral gebeurd als de telefoon gebruikt wordt of in gebruik komt…

De telefoon als in VoIP? Dat loopt compleet los van de router die in het modem zit. Het is digitaal tot aan het modem, dan komt er uit het ‘phone’-poortje gewoon een analoog signaal. De telefonie-functie doet verder niets met je netwerk.

 

Op de V10 locatie waar de camera vlekkeloos werkt is alleen analoge telefonie.

 Bedoel je dan linesharing? Dus dat er een splitter aan het ISRA hangt vanwaar een telefoon en het modem gevoed worden?

 

Misschien dat de telefonie applicatie zo nu en dan een vorm van polling doet die interne IP adressen even uit de lucht haalt.

Gebruik je vaste telefonie van KPN of van een andere provider met VoIP? Wat je omschrijft is namelijk wel bijzonder en zou niet moeten gebeuren.  

 

Is het één camera die moeilijk doet of meerdere? Heb je die specifieke camera ook al eens bij de situatie met de V10 geprobeerd? Werkt het daar wel goed?

 

Reputatie 6
Badge +8

De v10a heeft hier uitstekende wifi. 

 

Begin eens met het uitschakelen van wifi 5ghz....

2 locaties, 1 met glasfiber verbinding en V10A en VoIP, de andere draad en V10 modem en analoge telefonie lijn (t.b.v. alarm syateem). Meerdere camera's op beide locaties getest. De V10A locatie blijft problemen geven bij alle camera's, de V10 locatie heeft nog nooit een probleem gegeven. Camera kan ook 5Ghz band aan, maar kan dat eens proberen of dat scheelt. (al wel veelvuldig resets van de v10A box, ander WiFi kanaal, herinstalatie camera en dus ook andere camera. Ook remote bediening via Internet of ter plaatse via router met mobile of laptop aan zelfde WiFi maakt geen verschil. Ik zie dus wel die vreemde Ping patronen dat het WiFi kanaal tijdelijk weg is t.o.v. een vlekkeloos werkende ping response bij de V10.

   

Reputatie 6
Badge +8

De v10 kan 2.4 en 5 afzonderlijk een naam geven. Dat kan de 10a helaas niet. Wellicht dat daardoor de camera van de leg raakt.

Uitschakelen van 5GHz band heeft geen effect / verbetering. Bijgaand een transactie log van het data verkeer met daarin aangegeven in kleur de verschillende actieve devices (i-phone, laptop en camera) voor en na uitzetten van de 5Ghz band. (realoocatie i-phoneetc.)

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @E Henk en welkom op het forum!

Ik zie dat de community met je meedenkt over een oplossing, mooi om te zien! Heb je het inmiddels werkend gekregen, of kun je nog wat hulp gebruiken? Ik ben hier helaas niet zo in thuis, maar er zijn veel forumusers actief die jou hier vast mee verder kunnen helpen. :blush:

dank voor je reactie Jose, maar het probleem is alles behalve opgelost. Het uitschakelen van de 5GHz band had geen effect en er waren geen andere suggesties. Ik meen in de communicatie log te zien dat de V10A inderdaad zo nu en dan de communicatie kwijt raakt, maar niet waarom. Camera's werken zonder enig probleem vlekkeloos op de V10 installatie -zonder VoIp  gebruik.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Nick83! Zou jij @E Henk hiermee op weg kunnen helpen? :blush:

Reputatie 7
Badge +24

De ultieme test zou natuurlijk zijn om de Experiaboxen even te ruilen. Dan weet je echt of het aan de Experiabox ligt.

Zou je de camera's ook eens bij wijze van test bekabeld aan kunnen sluiten?

Camera heeft geen kabel aansluit optie. En de boxen staan 140 km uit elkaar. misschien is een eenvoudiger optie om de telefonie optie een keer uit te schakelen en dan te testen. Dan weten we het zeker dat het aan de box ligt (zoals het lab van de Chnese producent al eerder concludeerde) 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het over telefoon. Is er sprake van een draadloos DECT handset?

Ja er s een draadloos dect handset op de experiabox aangesloten

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja er s een draadloos dect handset op de experiabox aangesloten

Dat kan storen op WiFi. Zet het DECT systeem daarom een eind bij de camera en Experiabox vandaan. Aan de andere kant van de kamer ofzo?