Beantwoord

Expiria Wifi & UPnP

  • 17 March 2019
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Hoi hoi,

Recentelijk een monteur langs gehad die mij een expiria wifi heeft geinstalleerd.
Helaas was ik er zelf niet op dat moment, maar de wifi werkt prima.

Nu heeft echter de monteur het wachtwoord op mijn V10 (geen V10A !!) gewijzigd, en kan ik hierdoor ook niet meer inloggen op de 192.168.2.254

Nu heeft zoonlief een Xbox welke hij toch graag op inet wilde aansluiten.
Due een TL-WA801ND ingesteld als client (wifi to cable), en dat werkt netjes, echter wanneer er een verbinding opgezet moet worden naar Xbox-Live wordt er gebruik gemaakt van een specifieke poort die normaal middels UPnP wordt aangevraagd door de Xbox.

Omdat dit niet "aanstaat" volgens de Xbox wilde ik deze instellingen dus eens nakijken en wellicht voor de proof of the pudding tijdelijk enabelen, en dan misschien de specifieke portforwarding instellen.

Nu weet ik dat ik bij een V10 de resetknop kan gebruiken om deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen, en dan weer kan inloggen zonder wachtwoord en daarna een wachtwoord mag kiezen.
Alleen weet ik niet of de eXpiria Wifi dan naar de klot# gaat en of dit grote consequenties heeft.

Graag hoor ik hoe ik dit probleem zou kunnen aanvliegen

Thnks in forward !!!
icon

Beste antwoord door wjb 17 March 2019, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Nu weet ik dat ik bij een V10 de resetknop kan gebruiken om deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen, en dan weer kan inloggen zonder wachtwoord en daarna een wachtwoord mag kiezen.
Alleen weet ik niet of de eXpiria Wifi dan naar de klot# gaat en of dit grote consequenties heeft.

Graag hoor ik hoe ik dit probleem zou kunnen aanvliegen

Gewoon een reset van de V10 en UPnP gaan aanzetten.
Dat is geen enkel probleem.
Waarom zou die monteur die hier geweest is dan een uur hebben liggen configureren ?
de wifi device is een ExperiaWIFI-66B7A4 van Arcadyan

Hier kan ik ook inloggen, maar daar is geen instelling van UPnP te vinden ;-)

maar als ik je goed begrijp is het resetten geen probleem, en blijft die configuratie gewoon werken?
Reputatie 7
Ja, die blijft gewoon werken.
Daarbij komt dat de Experia WiFi juist gemaakt is om Plug & Play in te kunnen zetten. Aansluiten en klaar is Kees.
Heb je de reset aangedurfd, Toos? Ik heb namelijk ook geen alternatief en verwacht net als wjb dat dit je netwerk niet overhoop gaat gooien.