Beantwoord

Externe harde schijf

  • 22 April 2019
  • 16 reacties
  • 1110 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb een externe harde schijf gekocht een wd elements se. maar het lukt mij niet om deze aan te sluiten. hoe zit dit? ik heb een acer aspire x windows 10 home 64. hard drive 1tb
icon

Beste antwoord door Luwol 30 April 2019, 00:38

Bekijk origineel

16 reacties

Hallo @Luwol ,
Waar wil die HD op aansluiten?
Hoe wil je die HD aansluiten, met een USB-kabel, draadloos of met een LAN-kabel?
Zit er geen installatie handleiding bij, zo nee, al op de website van WD gekeken, rubriek FAQ?
Reputatie 3
Badge
usb kabel
Hallo @Luwol ,
Nogmaals, waar wil je de HD op aansluiten?
Reputatie 3
Badge
oh sorry. of rechtsstreeks op de pc of op een hub. nee ik heb geen gebruiksaanwijzing gezocht eigenlijk, maar ik wilde eerst het aansluiten proberen en tips daarvoor horen. maar een gebruiksaanwijzing zoeken heb ik niet gedacht.
Hallo @Luwol ,
Normaal gesproken wordt een USB disk automatisch herkend door een computer.
Is het soms een gebruikte schijf die eerst op een Apple of op een Smart tv aangesloten was, dan herkent de pc de formattering van de schijf niet en moet je met een hulpprogramma van WD of de computer zelf de schijf eerst formatteren.
Probeer de schijf niet aan te sluiten op de USB-ingang van de modem want dat gaat nooit werken.
Reputatie 3
Badge
ik heb de schijf nieuw gekocht. mijn computer herkent de schijf niet. maar welk hulpprogramma kan ik gebruiken?
want dan weet ik zeker dat ik de beste heb.
Hallo @Luwol ,
Als je de disk nieuw gekocht hebt moet er documentatie van de fabrikant bij zitten, anders op de website van de fabrikant kijken.
Reputatie 3
Badge
zal ik doen bedankt!
Reputatie 3
Badge
ik heb afgezien van een aansluit plaatje met dingen die ik gedaan heb het gevolgd meer heb ik niet. ik ga zo naar de website van de fabrikant, bedankt
Hallo @Luwol ,
succes en laat de afloop s.v.p. even weten.
Reputatie 3
Badge
het lukt mij niet om op my cloud een 9 cijferig te installeren en verder lukt het mij totaal niet. ik heb geprobeerd om te kijken op de website van wd maar het gaat niet zoals ik het wil.


wd elements se 4tb
Reputatie 3
Badge
Het is mij nog niet gelukt
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Luwol
Weet je wel zeker dat de schijf niet defect is?
Ook splinternieuw kan defect zijn hoor.
Het komt relatief weinig voor, maar het -kan- wel degelijk.
Normaal gesproken moet je computer de harde schijf zien zodra je de usb-kabel in je computer steekt.
Kun je hem ook eens op een andere computer testen?
Werkt het daar ook niet, dan zou ik snel de schijf gaan ruilen als ik je was.
Reputatie 3
Badge
bedankt voor het idee, dan ga ik er morgen naar toe! en anders donderdag!
Reputatie 3
Badge
want op meerdere computers doet de schijf het niet
Reputatie 3
Badge
het is nu gelukt want ik ben naar de winkel gegaan. ze constateerden een defect en ik kreeg een nieuwe schijf. en deze doet het wel.

Reageer