Beantwoord

Externe toegang via Fritzbox 7590

  • 11 May 2020
  • 9 reacties
  • 533 keer bekeken

Ik heb een Synology NAS en wil deze bereikbaar maken vanaf internet. Bij de Experiabox lukte dat prima. Maar deze heb ik vervangen door de Fritzbox 7590 en vreemd genoeg lukt het niet om externe toegang vanaf internet te activeren. 

Om uit te sluiten dat mijn NAS de oorzaak is, heb ik vervolgens geprobeerd om toegang via de MyFRITZ!-internettoegang te regelen. Dat zou toch direct moeten werken, want dat leidt direct naar mijn Fritzbox. Maar ook dan krijg ik een time-out. Het lijkt wel of er ergens een firewall vóór mijn Fritzbox zit die alle inkomende verkeer tegen houdt.

Heeft iemand nog een tip?

icon

Beste antwoord door Gerard de Groot 16 May 2020, 18:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Doet de NAS het lokaal nog wel goed? Dus kunnen alle computers binnen uw huis de NAS nog bereiken?

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwardings die je op de FRITZ!Box hebt ingesteld.

Doet de NAS het lokaal nog wel goed? Dus kunnen alle computers binnen uw huis de NAS nog bereiken?

Ja, de NAS doet het lokaal prima. Het ligt volgens mij niet aan de NAS. De MyFritz toegang doet het namelijk ook niet.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwardings die je op de FRITZ!Box hebt ingesteld.

Bij deze. Maar het ligt volgens mij niet aan de NAS. De MyFritz toegang doet het namelijk ook niet.

 

Admin: IP-adressen verborgen

.

Reputatie 7

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Gerard, welkom! Ik begrijp uit wjb's bericht dat hij de NAS kan bereiken. Dus die lijkt inderdaad niet het probleem. Ik wil even terug naar wat je zegt over dat MyFRITZ! het ook niet doet. Kun je eens precies beschrijven wat daar mis gaat? Want zolang jij op de wifi van de FRITZ!Box zit, moet die werken. 

Dat klopt. Sinds donderdag werkt alles weer.

De oorzaak is onbekend. De tech helpdesk kon ook niets vinden.

Ik heb alles weer werkend gekregen door de fritzbox terug naar fabrieksinstellingen te brengen en alles opnieuw te configureren.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, fijn! Dan lijkt het er toch op dat er ergens in de configuratie van de F!B iets toch niet helemaal goed stond.